לקראת סוף חודש ינואר 2009 הכל היה כבר ברור – מחירי המכוניות היפניות עתיד לעלות. הסיבה, כפי שסיפרנו לכם אז – עדכון מחירים בעקבות התחזוקות המטבע היפני. נכון שלא חשבנו שזה הסוף לתנודות במחירי כלי הרכב, בוודאי שהמחסנים עדיין "מפוצצים" ולאור המיתון המתעצם, אבל לא ציפינו לראות עליות נוספות אצל אותה יבואנית.רפליקת הראלי אינה מושפעת מעליות המחירבסוף השבוע שחלף הודיעה 'יפנאוטו', יבואנית סובארו, כי היא מעדכנת פעם נוספת את מחיר חלק מדגמיה, למשל: B3 סדאן, 1.5 ליטר ברמת גימור RX, התייקרה ב-1,000 שקלים לעומת העדכון הקודם (כעת ב-114,000 שקלים); גרסת הגז ל-B3 סדאן התייקרה ב-4,000 שקלים (כעת 129,900 שקלים שמדובר בתיבה אוטומטית); גרסת ה-2.0 ליטר של ה-B3 סדאן ברמת גימור RXI התייקרה ב-2,000 שקלים לעומת העדכון הקודם (134,500 שקלים).
עדכוני מחיר דומים נמצא גם בגרסת ה-5 דלתות של ה-B3 כמו גם בגרסאות הבסיס של ה-B4 (התייקרות של בין 600 ל-1,000 שקלים).

גם הפעם מספרים ביפנאוטו כי השינוי במחירון נובע מהתייקרות בשער היין; אנחנו נספר כי ההתייקרות אינה מוציאה את הדגמים השונים מגבולות קבוצות הרישוי, שכן רשות המיסים מאפשרת ליבואניות לעדכן את מחירי דגמיהם בהתאם לשינויי המטבע בו נרכש הרכב.
אנחנו מזכירים זאת היות ועדכוני המחיר בסובארו שייכים רובם ככולם לדגמים המיועדים לציי הרכב – לא לגרסאות הפורסטר, אאוטבק, טרייבקה או לגרסאות המאובזרות והיקרות של ה-B3 ו-B4.
בנוסף, זה המקום להזכיר כי בפעם האחרונה שיפנאוטו הודיעה על התייקרות מחירון דגמיה, נוצר גל שבו רוב היבואניות היפניות הודיעו על עליית מחיר. האם גם הפעם אנו צופיים לתגובות דומות? ימים יגידו.
לדפי סובארו בקטלוג אוטו
חשיפה ראשונה: סובארו לגאסי/B4 הבאה