תחום הפנאי היוקרתי הקל ממשיך להתחמם כאשר מרצדס מצטרפת לתחרות עם ה-GLK ימים ספורים אחרי הודעות דומות של אודי עם ה-Q5, וולוו עם ה-XC60 ואינפיניטי עם ה-EX.להזכירכם מרצדס הייתה אמורה להקדים את כל המתחרים כאשר רכב הפנאי הקל שלה היה מתוכנן לנחות כאן באוקטובר שנה שעברה. אולם ביקוש יתר בעולם בתחילת הדרך יחד עם המשבר הכלכלי שפרץ אחרי כן, עכבו את הנחיתה. באופן מעניין הרי שלמעשה השיווק הרשמי והמלא של הרכב יחל תוך מספר שבועות וכרגע מדובר רק במכירה מוקדמת ללקוחות של המכוניות הראשונות. מכאן שיתכן והסיבה למהלך "המכירה המוקדמת" הוא כדי לא "לפגר" אחר המתחרים.

GLK יוצע בתחילת הדרך עם שני מנועי V6: הראשונה גרסת 280 (עם 3.0 ליטר ו-211 כ"ס) והשניה היא GLK350 (עם 3.5 ליטר ו-272 כ"ס). לשניהם תיבה אוטומטית עם שבעה הילוכים.

תגי המחיר של רכב הפנאי מבית מרצדס יקרים משמעותית מאלה של גרסאות הכניסה של וולוו ואודי כאשר הגרסה הבסיסית בהיצע המקומי 280 OFFROAD תעלה 369,900 שקלים (387,900 ל'ספורט'). ה-350 תעלה 387,900 שקלים (405,900 ל'ספורט') שכבר קרובים יותר לגרסה היקרה של אודי Q5 וגם לאלה של אינפיניטי EX.

אמיל קרעין מנכ"ל מרצדס מאמין שתחום הפנאי יקיף השנה כמה מאות כלי רכב ומבחינתו מרצדס מתייצבת בקצה העליון. "אנחנו לא נלחמים על תחום הבסיס של הקבוצה אלא הולכים לשווק את הרכב למי שיודע להעריך, איכות, יכולת עיצוב ואמירה. הוא הולך להיות הרכב מוביל מבחינת טרנד ואופנתיות בתחום ולכן גם אינו יכול או צריך להיות הכי נמכר".

בעבר סיפר לנו המנכ"ל היוצא של מרצדס, אבי צור, כי בכוונתו למכור כמות דומה לזו של ה-ML (כ-140 כלים השנה) אבל נראה שקרעין, שאינו מוכן לדבר על כמויות, פחות אופטימי מצור.
לדפי מרצדס בקטלוג 'אוטו'