לפני כשבועיים הציגה סיאט פרוייקט הנעה חדש בפני ממשלת ספרד. מדובר בשילוב של הנעה חשמלית ורגילה, כמקובל בכלי רכב היברידיים, אבל סיאט מדברת על טכנולוגיה חדשה – בלי לפרט מאום, למעשה – והעניקה להנעה שלה את הכינוי Twin Drive. הלאון שעליה הודגמה הטכנולוגיה (ושהוגדרה כ"רדיקאלית" בהודעה לעיתונות) צוידה במצברי ליתיום-איון, ועברה שינויים מהותיים ברכיבים אחרים כמו אלקטרוניקה, מיתלים, בלמים ותיבת-הילוכים – מן הסתם כדי לספק בלימה רגנרטיבית, אבל שוב, סיאט קמצנית בפרטים.
העתיד על פי סיאט: Twin Drive
צילום: מנהל
בשלב זה כל שאומרת סיאט הוא שהרכיב החשמלי במערכת יספק הנעה בתנועה עירונית, ומנוע הבעירה הפנימית – בנזין ברכב-האבטיפוס שהוצג, אך אפשר גם דיזל – יכנס לפעולה לנסיעות ארוכות יותר מחוץ לעיר. אז מה בעצם חדש? סיאט לא מספרת לנו, אך כן מבשרת כי חלק מהפרוייקט הוא פיתוח טכנולוגיית פלאג-אין, דהיינו היכולת לטעינת המצברים מרשת החשמל הרגילה. שזה, אגב, מה שהשברולט וולט, למשל, אמורה לספק כבר ב-2010... עוד אומרת סיאט כי היא פועלת גם בכיוון של רכב חשמלי לגמרי.
פרוייקט ה-Twin Drive, אומרת סיאט, אמור לספק קשת רחבה של דגמים עם הפחתה "דרמטית" בצריכת הדלק ובפליטת CO2. בינתיים נצטרך להמתין בסבלנות כדי לדעת יותר.