נא להכיר: Killacycle. השם הוא משחק-מלים פונטי על Killer Cycle, אך הכוונה איננה לאופנוע רצחני במובן היותר-נפוץ של הביטוי, אלא פשוט לכלי שמסוגל לדרוס את המתחרים. ה'קילסייקל' הוא אופנוע-מיאוצים שנוצר כדי לקבוע שיאי ביצועים על בסיס הנעה חשמלית בלבד, והוא אכן עושה זאת בעקביות מאז שנת 2000; השלב האחרון – בינתיים – בתהליך אירע לפני שבוע, ב-24 לאוקטובר, כאשר ה'קילסייקל' קבע שני שיאים חדשים במיאוץ הקלסי לרבע-מייל. מעמידה כיסה הקילסייקל את 402 המטרים (לערך) בתוך 7.89 שניות, ובריצה אחרת השיג מהירות בסוף רבע המייל של 280 קמ"ש. שני הנתונים הללו הוכרו כשיאים אבוסלוטיים לרכב מונע חשמל – לא רק לאופנוע מונע חשמל, אלא לרכב מכל סוג. על מנת לשים את המספרים הללו בפרופורציה: התאוצה המממוצעת על-פני רבע המייל היא כג'י אחד, ואילו התאוצה המירבית היא כמעט 3 ג'י. לא רק כלי רכב חשמליים נשארים מאחור, אגב: גם כל מכונית-על חוקית לכביש, בכלל זה בוגאטי ויירון, שלבי SSC אירו ודומותיהן, היו מריחות את אגזוזיו של הקילסייקל. אילו היו לו אגזוזים, כמובן...
מכונת-המיאוצים האימתנית הזו מסוגלת להגיע לביצועים הללו בזכות מערך מצברי ליתיום-איון מסוג המכונה "נאנו-פוספט", מחברה בשם A123. "נאנו-פוספאט" היא טכנולוגיה שפותחה במקור באוניברסיטת MIT, והכינוי הזה מתייחס לאלקטרודות עם התנגדות נמוכה במיוחד המקנות למצברים את תכונותיהם. מערך המצברים שוקל כ-90 ק"ג, ומספק מתח של 374 וולט אשר מגיע לצמד מנועי DC חשמליים. כל מנוע שכזה שוקל 40 ק"ג, וההספק המירבי המשותף הוא מעל 500 כ"ס. המשקל הכולל של האופנוע הוא 296 ק"ג; גם עם רוכב במשקל 70 ק"ג אנו עדיין מקבלים יחס הספק-משקל של כ-1.4 כ"ס לק"ג.
מערך המצברים מספק קיבולת של 9.1 קילווט"ש. כל ריצת רבע-מייל, כולל ריצת "ברנאאוט" קצרה לחימום הצמיג האחורי, צורכת 0.6 קווט"ש בקירוב, שעלותם בארה"ב היא 7 סנט... היה והתרוקנו המצברים – ורק אחרי שבע ריצות הם מאבדים מספיק טעינה כדי שזה יורגש – טעינתם חזרה אורכת רק 4 דקות (וזו אחת התכונות החשובות במצברים מסוג מתקדם זה).
סביר להניח שעוד נשמע על שיאים חדשים שיקבע האופנוע הזה, הרכב החשמלי המהיר בתבל נכון להיום.