המחיר עומד על כ-265,000 דולר אמריקאי ויש לאסוף את הרכב מאוסטרליה, אבל מעבר לזוטות אלו תקבלו ככל הנראה את אחת האופציות היותר עמידות ל"בית נוסע" המותאם לחיים ארוכים בסביבה פראית, באופן עצמאי. רוב גריי, צלם וחוקר טבע אוסטרלי, החל להסב משאיות קלות ובינוניות לשהייה ארוכה ועצמאית בשטח – לעיתים עוין – כבר לפני שנים, לטובת עבודתו שדרשה ניתוק מהציוויליזציה לתקופות ארוכות, לא פעם לכמה חודשים. מאחר ובאוסטרליה עסקינן, לא מדובר בירידה חפוזה לשטח שבמקרה הגרוע ניתן להיחלץ ממנו באמצעות הסלולרי, אלא יותר בחיים בשטח בסגנון החלוצים, מגלי חבלי הארצות הנידחות, מתקופות עברו. לא פעם מצא עצמו גריי בחורים נידחים אשר מאות קילומטרים של טבע פראי ושממה מפרידים בינו לבין היישוב המאויש הקרוב.
 
המשאית המצולמת כאן נקראת בפי רוב Wothahellizat, בתרגום חופשי מ"אוסטרלית": "מה זה לעזאזל?..." והיא החלה את חייה – די מזמן, שנת הייצור לא נמסרה – כמשאית 6x6 מתוצרת אינטרנאשיונל (ארה"ב) בשירות הצבא האוסטרלי. לאחר שנות שירות ארוכות עבדה המשאית עוד כמה שנים בשירותי כיבוי האש באיזה מחוז נידח באזור בירת אוסטרליה קנברה עד שנרכשה, מצולקת ומאובקת, על ידי רוב גריי, ב-1997.
Wothahellizat: הישרדות – הגרסה האוסטרלית
צילום: Rob Gray
מבט מהמטבח אל עבר חדר השינה, הממוקם "חצי קומה" למעלה
 
גריי שיפץ את כל המכלולים המכאניים במשאית, החליף את שהתבלה ודרש החלפה, התקין מנוע (פרקינס טורבו-דיזל עם 180 כוח-סוס) וגיר חדשים והחל בהסבת המשאית המופשטת מכל מרכב או ארגז בכדי להתאים לשהייה ארוכה (עד 3 חודשים!) לבד בשטח וכמובן – להיות מסוגלת להגיע לשם, קרי: יכולת עבירות ושרידות גבוהה. לשם כך נדרש לפני הכל הרבה מקום למים ולמזון – כמעט 600 ליטר מים, מפוזרים בשבעה מיכלים שונים, ומקומות אחסון למזון יבש וטרי, בין היתר הודות למקררים ולמקפיאים המוחבאים ברצפה, בדפנות וכו'. מאחר ואי-אלו טונות ממשקל המשאית נובע מציוד ומים רבים, תכנן רוב את רוב המשקל המאוחסן מתחת לקו קורות השלדה, לטובת חלוקת משקל טובה ומרכז כובד נמוך יחסית.
צמד כננות 20,000 ליברות מלפנים ומאחור אמורות לעזור להיחלץ מצרות, ואופנוע שטח המאוחסן במקום ייעודי מאפשר הגהה למקומות שהמשאית לא מסוגלת להגיע אליהם או שהיא פשוט גדולה מדי.
 
כמובן שיש מיזוג מלא ואפילו מצלמות חיצוניות המאפשרות צפייה בנעשה מסביב למשאית גם כאשר כל החלונות והתריסים מוגפים.
למרות גנרטור מתוצרת הונדה לגיבוי, רוב טוען כי אין בו צורך שכן את סוללת המצברים המספקים חשמל לפונקציות השונות במשאית ממלאים קולטים סולאריים המייצרים הספק של עד 3,300 וואט, ושמש, כידוע, לא חסרה באוסטרליה. לטענת גריי ניתן אף לבצע עבודות ריתוך פה ושם, אם נוצר הצורך.
 
Wothahellizat: הישרדות – הגרסה האוסטרלית
צילום: Rob Gray
חדר השינה
 
גריי ואשתו סיימו זה עתה שהות בת 6 שנים ב'אאוטבק' האוסטרלי ומוכרים את ה-Wothahelliza. גריי כבר החל בבניית משאית-הישרדות חדשה, הפעם קצרה יותר ועם מכלולים מתקדמים יותר. גם אותה ימכור בבוא היום, ומן הסתם יעבור הלאה, לבית המעניין וייחודי הבא שלו...


רוב גריי Wothahellizat 6x6 - מפרט טכני
בסיס: משאית אינטרנאשיונל ACCO סימן 5 – גרסה צבאית. המרכב הוארך במטר אחד. הארגז החדש (ה"בית") עשוי שלד פלדה ומחובר לשלדה בארבע נקודות בלבד, המעוגנות באמצעות תושבות גומי מיוחדות לאפשר גמישות המרכב בתנאי שטח קשים.
מנוע: פרקינס טורבו-דיזל 6.0 ליטר, 180 כוח-סוס
העברת כוח והנעה: איטון 475 5 הילוכים, 2 יחסי העברה, הנעה ל-6 גלגלים עם הנעה 4x4 אחורית קבועה, 3 דיפרנציאלים ננעלים מכאנית
מידות: אורך: 8.1 מ', רוחב: 2.35 מ', גובה: 3.4 מ'
משקל: עצמי, ריק: 6,500 ק"ג. מלא, מוכן לשהות ארוכה בשטח: 14,000 ק"ג
מרווח גחון מינימאלי (מתחת לדיפרנציאלים): 350 מ"מ
זוויות גישה/נטישה/בטן: 140/47/47 מעלות
דלק: מיכל 600 ליטר דיזל + מיכל 100 ליטר בנזין (גנרטור, אופנוע)
טווח נסיעה בין תדלוקים: 1,800 ק"מ על דרך סלולה. בשטח קשה – תלוי בתנאים
ציוד חילוץ: צמד כננות 20,000 ליברות (אחת מקדימה, אחת מאחור), 2 עוגני חילוץ, ציוד חפירה ועבודה, רצועות, שרשראות וכו'. קומפרסור אויר מובנה, רתכת, מנוף להרמת והורדת ציוד
מיגון: חיפוי על כל המרכב בלוח אלומיניום 2 מ"מ, עם פתחים הניתנים לפתיחה/סגירה לחלונות/דלתות.
מיגון אקלים: קירות ותקרה כפולים וביניהם קצף בידוד וצבע מבודד חום. מערכת שמירת לחצים בתוך תא המגורים למניעת חדירת אבק
מים: 588 ליטר מי שתיה מחולקים בשבעה מיכלים שונים + מיכל 55 ליטר נפרד לחירום. מערכת טיהור מים ההופכת כל סוג של מים בטבע לראויים לשתיה. אש: מערכת כיבוי אוטומטית באמצעות מים או אבקה, ניתנת לתפעול גם מחוץ לרכב. קירות פנימיים חסיני אש
אספקה: מזון ל-3 חודשים ומקום ל-65 בקבוקי בירה...
חשמל: 8 פאנלים סולאריים 64 וואט כ"א, 2 פאנלים סולארים 125 ואט כ"א, 8 מצברי 200 אמפר/שעה 6 וולט, 2 מצברי 120 אמפר/שעה 12 וולט. גנרטור הונדה 2,000 וואט 4-פעימות, בנזין. חירום בלבד כגיבוי למערכת הסולארית
תקשורת: מכשירי קשר לוייניים, סלולרי
בתוך ה"בית": כיריים גז עם 3 להבות, מקרר 120 ליטר+מקפיא 120 ליטר, מקרר נוסף 30 ליטר ומקפיא נוסף 15 ליטר. מערכת חימום מים על גז – 8 מיכלי גז 9 ק"ג. מערכת גיבוי לחימום מים על סולר.