מעטים מכירים את פעילותו העסקית של אלואיס רוף (Alois Ruf), מעבר ליצירות המשופרות היוצאות את סדנתו שבגרמניה, כולן גרסאות פורשה משופרות. אבל, רוף עושה כסף מעסקים נוספים – רובם ככולם קשורים ב"טכנולוגיה ירוקה", כאשר גולת הכותרת הן שלוש תחנות כוח הידרו-אלקטריות המייצרות חשמל מזרימת מים. רוף הוא פריק של טכנולוגיה ירוקה ועתה הוא מצא דרך לשלב בין שתי אהבותיו הגדולות – פורשה מהירות במיוחד (רצוי 911) ואנרגיה חשמלית נקייה – בדמות ה-Ruf ER Modell A – פורשה 911 כל-חשמלית.
רוף פורשה ER Modell A
צילום: מנהל
אלואיס רוף הגאה "מתדלק" את ה-911 החשמלית

סדנת Ruf חשפה אתמול אב-טיפוס נוסע של 911 חשמלית עם מנוע חשמלי המייצר 150 קילוואט (204 כוח-סוס) והממוקם היכן שבדרך כלל ממוקם המנוע בפורשה 911 – מאחורי הסרן האחורי. הודות למומנט אדיר של למעלה מ-66 קג"מ ממהירות 0 ניתן היה לוותר על תיבת הילוכים.
רוף פורשה ER Modell A
צילום: מנהל
איור של פיזור המצברים הרבים ברצפת המכונית. בגרסה המוכנה לייצור ייחסכו 15% ממשקל הסוללות

ההסבה של ה-911 להינע כל-חשמלי עולה במחיר תוספת משקל משמעותית: המנוע לבדו שוקל אמנם 91 ק"ג בלבד, אך 96 סוללות הליתיום-איון הפזורות ברחבי רצפת המכונית מוסיפות למשקל העצמי 550 ק"ג נוספים ומעמידות את ה-911 החשמלית על נתון משקל עצמי מכובד בן למעלה מ-1.9 טון. רוף טוען כי למרות זאת מסוגלת ה-911 החשמלית להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-7.0 שניות ולהגיע למהירות מרבית 225 קמ"ש. טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה עומד על 250-320 ק"מ, בהתאם לאופי השימוש. רוף מבטיח אורך חיים של הסוללות שיעמוד על לפחות 3,000 הטענות.
רוף פורשה ER Modell A
צילום: מנהל
מיקום המנוע ב-911 החשמלית נותר זהה למיקום המנוע ב-911 המוכרת - מאחור

כאמור, ה-911 החשמלית היא עדיין בגדר אב-טיפוס ראשוני, אך ברוף מבטיחים גרסה מוכנה לייצור ולמכירה במהלך 2009, עם מערת הינע מתקדמת יותר שתשקול 15% פחות ותציע תוספת הספק של 30% ביחס למערכת בגרסה הראשונית.
מחירים לא נמסרו עדיין אך מרוף נמסר כי כבר מתגבשת רשימת הזמנות – בעיקר מלקוחות גרמניים ואמריקנים.