בהמשך למאמצי הקונצרן לצאת מהמשבר העמוק עליהם דיווחנו לא מעט (מכירת יגואר ולנד רובר בראשם), החליטה הנהלת פורד על ייצור הפיאסטה לשוק האמריקני –במקסיקו. החברה השקיעה עד כה כ-3 מיליארד דולר (!) יחד עם שותפיה במפעל המודרני בקאוטיטלן, המפעל הגדול מסוגו במקסיקו, אשר יתרום לתוספת 4,500 משרות בצד הלא נכון של הגבול האמריקני מבחינת עובדיה בארה^ב. הרצון לשפר את תוצאותיה העסקיות וההחלטה על הייצור העתידי במקסיקו, הובילו את החברה להחלטה על קיצוץ 10%-12% מכוח העבודה האמריקני שלה. המכונית הקטנה של היצרן אמורה להגיע לארה^ב בתחילת 2010 ובהתאמת הפיאסטה לטעם אמריקני, תתווסף גרסת 4 דלתות (סאדן) וגרסת קופה להיצע. עוד נמסר שתוצענה גרסאות בנזין ודיזל אשר ייוצרו במפעל ולכן לא ברור האם מגוון המנועים יהיה דומה למגוון האירופאי, קרי החל מה- 1.25 ל' בהספקים של 60 או 80 כ^ס, מנועי 1.4 ו-1.6 ל' עם 91 ו-115 כ^ס וצמד מנועי דיזל, 1.4 ו-1.6 ל' עם 68 ו-90 כ^ס.