המשבר בתעשיית הרכב האמריקנית מקבל עוד מסמר כואב לארון המתים שלו בדמות נתוני מכירות SUV היברידיים מייצור מקומי. ^שלוש הגדולות^ – GM, קרייזלר ופורד – מדווחות כל אחת על נתוני מכירות עלובים של גרסאות היברידיות לרכבי כביש-שטח ענקיים, דוגמת השברולט טאהו, קאדילאק אסקלייד ודומיהם. מסתבר שהאמריקנים מוכי עליות מחירי הדלק לא ממש אוכלים את הלוקש הזה בו מתחברת ספינת יבשה ענקית עם השם 'היבריד'. למרות הכיתוב מאחור כנראה שגם אם מוסיפים את השם המפורש לשם הדגם, GMC יוקון היבריד, למשל, זה לא ממש עוזר. GM וקרייזלר הימרו על הסבות מפלצות אספלט ענקיות להנעה היברידית מתוך תקווה שבכך ייווצר השילוב המושלם בין כלי רכב גדול ומרווח – כמו שאוהבים באמריקה – לצריכת דלק נמוכה ולפליטה מינימלית של מזהמים. בעיניים כלות מביטים קברניטי יצרניות הענק האמריקניות על היצרניות מהמזרח, המכות בהם שוק על ירך עם מכוניות קומפקטיות, זולות ונקיות. רק לשם ההשוואה, GM מכרה מתחילת השנה פחות מ-1,100 יחידות בסה^כ מהגרסאות ההיברידיות של ה-GMC יוקון והשברולט טאהו. בתקופה הזו מכרה טויוטה 64,000 פריוסים... עם יעד מינימום שנתי של כ-12,000 יחידות מכל דגם, נראה שהכיוון מאוד בעייתי. בקרייזלר מאמינים בהסבת המפלצות זוללות הדלק להנעה היברידית כחלק מהאמצעים לעצירת ההידרדרות בנתוני המכירות. קשה לשפוט מישהו בצערו שכן בקרייזלר מביטים באימה בנתוני המכירות של ה-SUV הגדולים בארה^ב שמתחילת השנה צנחו ב-22% ביחס לנתוני השנה שעברה באותה התקופה. בחברה תולים תקוות רבות בגרסאות ההיברידיות החדשות של הקרייזלר אספן והדודג' דוראנגו, ששיווקן יחל לקראת סוף השנה, כדגמי 2009. נראה כי רק בפורד קלטו מלכתחילה את כיוון הרוח ונערכו בהתאם. בפורד מאמינים שהלקוחות שיירתעו מרכישת SUV ענק, גם אם הוא היברידי, יעדיפו 'קרוסאובר' קטן יותר, אך עדיין מרווח – והרבה יותר פוליטיקאלי קורקט. פורד גם הצהירה בעבר – בניגוד להצהרות הכוונות של שתי המתחרות המקומיות הגדולות – כי היא אינה מתכוונת לפתח ולהציע בעתיד הקרוב גרסאות היברידיות על בסיס רכבי הכביש-שטח הענקיים שלה.