סיטרואן משיקה את ה-C5 החדשה באירופה עם מטרה ברורה: להגיע לציי הרכב וללקוחותיהם השמרנים. לכן היא בחרה במרשם קל יותר לעיכול מבעבר, כמו מבנה של 4 דלתות ומערך מתלים שגרתי. נשמע מדאיג, אבל סיטרואן מבטיחה שהיא לא מוותרת על הלקוח המושבע ולכן מציעה באופן ייחודי בקטגוריה גם מתלים הידרופניאומטיים. אפשרי? במבט ראשון היא נראית טוב. לא חדשנית במושגי סיטרואן, אבל בפירוש אלגנטית, וזורמת. אפילו החרטום הסיטרואני מתבטא באופן נעים ביותר. בתא הנוסעים אנחנו פוגשים תרגום חדש ל^המצאת גלגל ההגה^ של ה-C4. כמו באחות הקטנה גם כאן מרכז ההגה אינו נע ועמוס במתגי שליטה. אלא שכאן זה נעשה בצורה הרבה פחות מפחידה; שלושה מחוונים עגולים ושגרתיים נמצאים מאחורי ההגה. אבל גם בהם חבוי מבנה יוצא דופן - במרכז כל אחד מהם צג דיגיטלי (כולל מחשב דרך). ומה שברור ובולט הוא השיפור באיכות ובאווירה. גרסת ה-2.0 ליטר (143 כ^ס) החשובה לישראל חמושה עדיין בתיבת 4 ההילוכים הוותיקה של פיז'ו- סיטרואן ורנו. ולמרות שפע השיפורים כדאי לזכור שלמכוניות ברמה זו כבר תיבות עם חמישה או שישה הילוכים. לא שיש בעיה אמיתית בביצועים. הסיטרואן C5 אינה נמרצת אבל יחסי העברה קצרים יחסית, מסייעים להציג יכולת נעימה למרות הצמיחה במידות. הרושם הראשוני הוא שאין בעיה לצאת עקיפות, לסחוב בעליות ולטפס למהירויות גבוהות. הבעיה תהיה כנראה באופי הלא-חלק מספיק של התיבה. סיטרואן מציעה את ה-C5 עם שתי מערכות מתלים ולשתיהן יכולת גבוהה עם אחיזה מרשימה, התנהגות בטוחה, ותגובות טובות להיגוי. מערכת ההידראקטיב III מציגה יכולת גבוה ביותר, כאשר השמירה על זווית גלגול ומהירות הכניסה לפניה שהיא מאפשרת מרשימה. היא נוחה מאוד, אבל גם מנתקת את הנהג מהכביש, כמו שהתרגלנו שסיטרואן גדולות עושות. המראה הגמלוני הוחלף בקווים אלגנטיים, האיכות שופרה מהותית, והתחושות הראשונות הן שהסיטרואן C5 לא אבדה מהאופי אלא רק הרוויחה. נראה שיש לה כעת כלים להפוך למתמודדת חשובה ביותר בשוק. איך, כמה, מה בדיוק, ועל שאר הגרסאות, קראו במגזין אוטו הקרוב.