אין ספק שיבואני פורד בישראל, דלק מוטורס, עובדים קשה בתקופה האחרונה; חודשים ספורים אחרי השקת המונדיאו, הגלקסי וה-Sמקס יוצאות לדרך מקומית הפוקוס המחודשת והאדג' הגדולה. שיווק הפוקוס המחודשת מתחיל בימים אלה כאשר השינוי העיקרי הוא כמובן אימוץ הפרצוף החדש של פורד עבור המכונית הקומפקטית. למעט הגג, כל חלקי המרכב החיצוניים שונו אבל מתחת לעור השינוי המהותי הוא הוספת בקרת יציבות לגרסאות ה-1.6 ליטר. מעבר לכך המפרט הכללי לא השתנה למעט מגוון תוספות קטנות ועדכון בשימוש בחומרים בתוך פנים המכונית. גם המחירים לא ישתנו. הפנים החדשות של הפוקוס יגיעו לגרסה הפתוחה שמשווקת בארץ רק לקראת סוף השנה. חידוש חשוב אולי אף יותר הוא תחילת שיווק הפורד אדג' האמריקנית. המהלך עליו סיפרנו לפני מספר חודשים יצא לדרך כאשר בחברה מתחילים בימים אלה לרשום הזמנות לרכב המסקרן. לקראת אמצע אפריל יגיעו המשלוחים הראשונים של המכוניות ובפורד בונים על כמויות נאות. האדג' הוא חלק ממשפחת דגמי פורד שמבוססת על פלטפורמת המאזדה 6. המדובר בכלי גדול (בסיס גלגלים של 282 ס^מ, אורך כולל של 471.5 ס^מ) עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמייצר 265 כ^ס והמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (וכמובן - הנעה כפולה). מחירו יהיה 205,000 שקלים לגרסת ה-SE הבסיסית יותר או 235,000 שקלים לגרסת ה-SEL המהודרת שתכלול עור, כיוון חשמלי מלא למושבים, גג נפתח כפול, בקרת אקלים מלאה, חישוקים שונים (אך באותה המידה כמו ב-SE) ועוד שלל תוספות קוסמטיות. מחירים אלו בהחלט תחרותיים ומכוונים היישר לזירת הטויוטה ראב-4 והקצה העליון של מגוון היונדאי טוסון. כל זאת עם רכב גדול בהרבה. מה הלאה? בפורד מקווים שיוכלו להתחיל ביבוא הפיאסטה החדשה עם הצגת הגרסאות האוטומטיות בסוף השנה. החלטה סופית עדיין אין, אבל היבואן מאמין שהפעם, בניגוד לעבר, אפשר ליצור הזדמנות עסקית טובה. זאת בין היתר כי הפיאסטה החדשה תזנח את התיבה הרובוטית תמורת אוטומטית רגילה. אם מתבוננים רחוק יותר קיימת גם אפשרות שגרסת הסדן העתידית של הפיאסטה תיוצר בתקינה אירופאית ולכן תוכל להגיע אלינו. המדובר בגרסה שעשויה להיות חשובה עבור ישראל והאפשרות נוצרה דווקא בגלל עניין שמגלה בה השוק הרוסי.