בתערוכת פרנקפורט האחרונה הציגה פורד קונספט יפיפה בשם Verve, עם הצהרה – שהתקבלה בספקנות מסויימת – כי מדובר בקדימון לדור החדש של הפייסטה. ובכן היום נחשפות תמונות ראשונות של הפייסטה עצמה בהודעה רשמית של פורד, לקראת הצגת-הבכורה בז'נבה בחודש הבא – ויש להודות כי אכן נשמרו קווי עיצוב כאלו ואחרים מה-Verve. שלא במפתיע. המוצר הסופי הרבה פחות דרמטי אך עדיין בהחלט נעים לעין. כמו הפייסטה הקודמת, גם זו החדשה חולקת את הבסיס המכני עם המאזדה2 העכשווית (ולכן גם היא מעט קומפקטית וקלה מקודמתה, תכונות שהתקבלו בתשואות אצל המאזדה2). אבל בניגוד לפייסטה היוצאת, החדשה עתידה להיות מכונית גלובלית עבור פורד: היא תשווק בגרסאות שונות ועם התאמות מקומיות לא רק באירופה, אסיה ודרום אמריקה, אלא גם באוסטרליה ואפילו בארה"ב (אם כי שם זה ייקח עוד קצת זמן, והמכונית תהיה ככל הנראה בתצורת 4 דלתות, בהמשך לקונספט Verve-סדאן שהוצג בתערוכת דטרויט). בשלב ראשון תיוצר הפייסטה במפעל פורד בקלו שבגרמניה, ומתחילת 2009 גם בספרד. השיווק באירופה יחל בסתו 2008, בגרסאות 3 ו-5 דלתות. המכונית תיוצר גם באסיה (כנראה בסין – הודעה על הייצור תמסר באפריל הקרוב בתערוכת בייג'ין), והיא תיוצר גם בצפון-אמריקה עבור הגרסה המקומית. עד 2010 היא כבר תמכר בכל העולם, פחות או יותר. מאז הושקה הפייסטה הראשונה ב-1976 מכרה פורד מעל 12 מיליון יחידות. הדור האחרון לא נמכר בישראל, בדיוק כמו המאזדה2 הקודמת עימה חלקה הפייסטה את הפלטפורמה, עקב אי-התאמה לשוק המקומי. ספק רב אם הפייסטה החדשה תגיע אלינו – אחותה הכמעט-תאומה, המאזדה2, מייצגת כאן היטב את האינטרסים של היבואן המשותף לפורד ומאזדה, "דלק מוטורס", וממילא מכונית מייצור אירופי צפויה להיות יקרה יחסית (ולא נופתע אם לא תצוייד בתיבה אוטומטית).