מצוקת הדלק בארה"ב נותנת את אותותיה גם בתחום הטנדרים, כפי שניתן ללמוד מטנדר-הקונספט שעומדת להציג טויוטה בתערוכת דטרויט, בעוד כשבועיים. מכירות טנדרים, ככלל, סבלו מנפילה גדולה בתקופה האחרונה וזו מן הסתם הסיבה לכך שטויוטה בכלל מקדישה תשומת לב לתחום הטנדרים הקטנים שבשנים האחרונות הוזנח כמעט לגמרי בשוק האמריקני. טנדר-הקונספט, A-BAT, הוא מסוג תא-מוארך (או 'קבינה וחצי' אם תעדיפו), עם דלת אחורית קצרה הנפתחת לאחור לאחר פתיחת הדלת הקדמית, והוא קצר משמעותית – הפער הוא למעלה מחצי מטר – מהטנדרים הקומפקטיים הנוכחיים של טויוטה, הטאקומה האמריקני וההילקס המוכר לנו. בנוסף לממדים הקטנים, את ההנעה מספקת יחידת כוח היברידית, בנזין 4 ציל' ומנוע חשמלי, אך פרטים נוספים עליה לא נמסרו. כמו הרידג'ליין של הונדה שכבר מיוצר מזה כשנתיים, ה-A-BAT משתמש במרכב אחוד ולא בשלדה נפרדת, יחד עם מתלים עצמאיים לארבעת הגלגלים. ניתן לקפל את הדופן המפרידה בין הארגז לתא הנוסעים, כאשר צריך להוביל משאות ארוכים – וגם בגג תא הנוסעים יש פנל שקוף נפתח כאשר צריך להוביל חפץ גבוה במיוחד. באזור המטען אפשר למצוא פריטי נוחות ופרקטיות כמו שקע יציאת זרם חילופין, פנס המשולב בדלת הארגז האחורית, תאורת ארגז, ומגירות ננעלות בדפנות – ועוד מגירה גדולה מתחת לארגז שאליה ניתן לגשת ללא פתיחת הדלת האחורית. גם בתא הנוסעים הושם דגש על גמישות: בנוסף לקיפול גב המושבים האחוריים קדימה לצורך פתיחת הדופן האחורית, בסיס המושבים עצמו ניתן להזחה אחורה, מתחת לארגז, לצורך פינוי מקום אחסון נוסף בתוך תא הנוסעים.