הצגת הטוסון ב-2005 חוללה מהפך בשוק רכבי הפנאי הרדום. עם מחיר נמוך משמעותית ממה שהיה מקובל עד אז בקטגוריה, ומהלך שיווקי חכם שפנה אל קהל היעד של ^מכוניות המנהלים^, אנשי כלמוביל הצליחו להפוך את הטוסון ללהיט בן-רגע ולהפוך אותו לרכב הפנאי הנמכר ביותר, ובהפרש ענק, כשבשנתו הראשונה הוא מוכר לבדו יותר מאשר מכרה כל הקטגוריה בשנה לפני כן! אלא שמאז השתנו דברים רבים – המתחרים בקטגורית הפנאי ישרו קו עם האילוץ החדש והורידו מחירים; הטוסון, מצידו, לא הצליח לשמור על הגזרה בסעיף המחיר ומחירון טיפס משמעותית ולא פחות חשוב – מחיר המשפחתיות הגדולות (^מכוניות המנהלים^ מהן גנב הטוסון לקוחות) ירד משמעותית בשל השינוי במדרגות המס, יוצר שוב פער משמעותי בין מחיר הטוסון למתחרות חסרות יכולת השטח. התגובה של כלמוביל מגיעה עכשיו בדמות גרסאות אבזור חדשות לטוסון, כשהמשמעותית שבהן היא גרסת כניסה חדשה – טוסון אריזונה – שחוזרת כמעט בדיוק לנקודת ההתחלה, לפחות מבחינת המחיר – 165,000 ש^ח. אלא שבגרסה זו תאצלו לוותר על פריטי אבזור רבים, בינם גם פריטי סטטוס כגון ריפודי עור, בקרת אקלים, גג שמש ועוד (ומבחינתנו העיקר הוא הוויתור על בקרת היציבות – ESP). מי שיחליט לפנק את עצמו בחבילת האבזור המלאה (שכוללת, מלבד הפריטים שצויינו גם חיישני אור ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע) יאלץ לשלוף מהכיס עוד 30,000 ש^ח, לא פחות, ויוכל לבחור להוסיף עוד 5,000 ש^ח לגרסת ה-SE (יענו – ^מהדורה מיוחדת^) הכוללת ריפודי עור בצבע חמרה (במקום בז'), קישוטי כרום שונים ועוד זוטות. כל המחירים הם לגרסת הבנזין (מנוע V6, 2.7 ל', אבל עדיין מהדור הקודם, עם 175 כ^ס ולא הדור השני שמוצע בסנטה-פה למשל) עם הנעה כפולה וגיר אוטומטי. גרסת הדיזל, עם הנעה קדמית בלבד, תעלה 2,000 ש^ח יותר, בהתאם לרמת האבזור. למרות הורדת המחירים (מחיר גרסת הבסיס הקודמת עמד על 180,000 ש^ח, אם כי רמת האבזור היתה שונה) מצפים לטוסון חיים לא קלים – רכב הפנאי המתחרה של ניסן, הקשקאי, אמור להימכר במחיר נמוך עוד יותר, בתוך הגדרות קבוצת רישוי 4.