עם מפרט שכולל סוס שלם לכל קילוגרם ממשקלה היבש, הקפארו T1 גורמת למכוניות על מסורתיות להראות חלושות. אבל בניגוד למקובל בקונספטים מופרעים שכאלו, נראה כי חברת קאפרו תעמוד בלוח הזמנים המוצהר, כמעט. לפני 11 חודשים הוצגה המכונית לראשונה בתערוכת רכב במונקו, והיצרנית הצהירה כי תוך שנה ימסרו המכוניות הראשונות ללקוחות. אז נכון, מכוניות ראשונות עדיין לא נמסרו ללקוחות (וגם לא ימסרו בחודש הקרוב, לקטנוניים שבניכם), אבל המכונית תערוך תצוגת יכולת ראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד שיערך בסוף השבוע של ה-22-24 ליוני (וזו רק אחת הסיבות לבקר באירוע המדהים הזה). אחת הסיבות לעיכוב הקל (במונחי פרויקטים כאלו זה אפילו איחור קליל) בלוחות הזמנים היא ההחלטה להחליף מנוע (הסיבות לא פורטו במפורש, אך נרמז כי בעיות אמינות היו אחת הסיבות, אם לא העיקרית). את מנוע ה-V8 המוגדש בנפח 2.4 ל' יחליף מנוע אטמוספרי בתצורה זהה בנפח 3.5 ל'. מבנה כל-אלומיניום ושימוש בחלקים מעולם מרוצי האינדי והפורמולה אחד אפשרו שמירה על משקל קל (פחות ממאה ק^ג) יחד עם הספק מדהים – עד 200 כ^ס לליטר (700 בסה^כ) בכיול הקיצוני ביותר. למרות החלפת המנוע נשמר יעד המשקל המקורי – 500 ק^ג, כך שבתצורה הקיצונית ביותר מתקבל יחס של 1.4 כ^ס לקילוגרם, וזה יחס שגם אופנועי ספורט טהורים יכולים רק לחלום עליו! הביצועים משקפים, כמובן, את יחס ההספק/משקל הסנסציוני – רק 2.5 שניות אורכת התאוצה ל-60 מייל/ש (96 קמ^ש, וזה עוד עם תפוקה ממותנת ל-550 כ^ס), ואנו נוטים להאמין לדובר החברה שמצהיר כי הקפארו מעניקה את החוויה הקרובה ביותר שניתן להשיג לנסיעה במכונית פורמולה 1. התענוג, ד^א, יעלה לכם 180,000 ליש^ט, לפני מיסים - לא משהו חריג בתחום, אפילו זול משמעותית מחלק מהמתחרות. ובכל זאת, הערה אחת – לקרוא בהודעה לעיתונות השתפכות על זה שה-T1 פותחה תוך מחשבה על הסביבה ועל-כן מנועה הותאם לעבוד עם דלקים אלטרנטיביים, זה מוזר בערך כמו לשמוע ראש קרטל קולומביאני מטיף על הסכנות שבשימוש באלכוהול... עזבו אותנו, באמש'כם, ותתמקדו בלהמשיך לייצר מכוניות מגניבות!