מונוטרייסר: 2 על 4? (וידאו) - אוטו

מונוטרייסר: 2 על 4? (וידאו)

חברה שוויצרית מציעה גלגול חדש לביצוע ותיק – שעדיין נראה לא מן העולם הזה

הרעיון מאחורי ה'מונוטרייסר' כלל אינו חדש. היצור המוזר אמנם נראה חללי ועתידני לחלוטין, אך זה עוד כלום לעומת איך שנראה המקור בזמנו. למעשה מדובר בגלגול מודרני למשהו שקיים עוד משנות ה-80, ומיוצר תחת הכינוי 'אקומוביל'. חברת Peraves השוויצרית מייצרת אותו במשורה – קצב ממוצע של 5 בשנה בערך – מזה כ-20 שנה. הרעיון הבסיסי לא רע בכלל: לשלב את התכונות של אופנוע לאלו שאוהבים את הממדים הצרים, ההטיה בפניות והביצועים הטובים, אך בחבילה מוגנת מפגעי מזג האוויר. הנוסעים יושבים בתוך בועה, הלכה למעשה (האקומוביל המקורי נראה כמו חופת-מטוס מעוגלת), זה אחרי זה (ולכן הכלי ארוך משמעותית מאופנוע רגיל). הבעיה הבסיסית, כמובן, היא מה עושים כשצריך לעצור, וכאן הפטנט החשוב: צמד גלגלי-עזר נפתחים בעצמם במהירויות נמוכות (או לפי פקודת הנהג כל עוד המהירות לא גבוהה מדי), ומתקפלים חזרה למעלה עם תחילת הנסיעה. נשמע מסומך? צפו בוידאו ותחליטו בעצמכם. מבחוץ העסק נראה בהחלט מוזר (והח"מ, יש לציין, צפה באקומוביל נוסע ואף מבצע פניית פרסה בתוך העיר. המחזה לא פחות מסוריאליסטי). המונוטרייסר מונע על ידי מנוע שנלקח מאופנוע ב.מ.וו, בנפח 1.2 ל' המפיק 130 כ"ס. תיבת ההילוכים אינה מקורית, והיא סקוונסיאלית עם 4 הילוכים קדמיים והילוך אחורי. המצמד ידני אך יש אופציה למצמד אוטומטי. עם משקל יבש בין 460 ל-485 ק"ג (למרות מרכב חיצוני העשוי שילוב פיברגלס, קבלאר וקרבון), שיאי תאוצה לא ישברו כאן אך יחסית למכוניות הנתונים עדיין מכובדים: 0 ל-100 ב-5.7 שניות. המבנה האוירודינמי המאד-יעיל מאפשר מהירות מירבית המוגדרת כ"מעל 250 קמ"ש". אותה יעילות אוירודינמית מספקת גם צריכת דלק נמוכה, למרות שסעיף זה כנראה לא יטריד יותר מדי את מי שיוציא 52,500 אירו לפני מע"מ ומסים כלשהם על הצעצוע הזה. סביר להניח, אגב, כי בעתיד יוצעו אופציות הנעה חזקות יותר: האקומוביל, שגרסותיו האחרונות מצויידות באותו מנוע, מוצע גם בגרסת טורבו עם 190 כ"ס שמאיצה ל-100 בפחות מ-5 שניות ומגיעה ל-315 קמ"ש! נחזור למונוטרייסר. ובכן הניהוג מתבצע עם כידון רגיל כשל אופנוע, עם מעט שינויים: המצערת בצד ימין והמצמד בצד שמאל כרגיל, אך מערכת הבלימה המשולבת מופעלת על-ידי דוושת רגל ימין כאשר המנוף על כידון ימין מהווה גיבוי. תפעול ההילוכים נשלט באמצעות מתגים בצד שמאל של הכידון. הבלמים, אגב, הם קרמיים וכוללים ABS; מערכות בקרת משיכה ויציבות הן אופציונליות. כיאה לשילוב בין אופנוע למכונית, הכלי מציע פינוקים כמו חגורות בטיחות אוטומטיות, מערכת אוורור וחימום עם אופציה למיזוג מלא, ואופציות גם לבקרת שיוט, תאורת בי-קסנון ונגן CD. מאחור יש תא מטען בנפח מכובד של 200 ל'. המחיר, כאמור, אינו זול, אך היצרן מעניק אחריות של 25 שנה (!) על המרכב החיצוני וחלקי המתכת של השלדה. נזכיר עוד כי החברה מקיימת קשר הדוק עם לקוחותיה, מנהלת מפגשים שנתיים ואף מירוצים בין בעלי אקומוביל – כפי שניתן לראות בסרטון המצורף. אקומוביל: סרטון פרומו > אקומוביל: כך זה עובד > אקומוביל: מפגש במסלול ברנו >
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות