SEMA הם אומנם ראשי תיבות של ^איגוד יצרני הציוד היעודי^, אבל בשנים האחרונות עוד ועוד יצרני רכב קופצים לבריכה הפרועה הזו. למרבה השמחה, כניסת הגורמים ה^רשמיים^ לא מיתנה ולו במעט את האופי הפרוע של התערוכה, שהתאפיינה תמיד בתצוגות מזעזעות/מרשימות של כלים משופרים ומעוצבים ברמה מופרכת לחלוטין. נהפוך הוא, נראה כאילו היצרנים שמחים להוריד לרגע את החליפה והעניבה של התערוכות הגדולות, ולהתפרע קצת. אפילו שבדים קרי מזג... בשנה שעברה הם נתנו יד חופשית לשלוש סדנאות לייצר גרסאות מוטרפות ל-C30 החדשה-אז, וגם הפעם הם מתכננים להתיצב בהרכב מכובד בתערוכה שתפתח בלאס-וגאס ב-30 לנובמבר, עם גרסאות משופרות ל-S80 ול-C30. קשה יהיה לפספס את ה-S80 שתכין הייקו הגרמנית. זו סדנה המתמחה בשיפור מוצרי חברת וולוו לכביש ולמסלול, שכבר מציעה גרסאות משופרות ל-S80. אולם הפעם הם הלכו עוד יותר רחוק – החוץ זכה לצביעת אלומיניום בוהקת להשגת אפקט משיכת קהל מירבי; הפנים נצבע כולו בגוון ^כחול מיסטיק^ בשילוב עם גימור סיבי פחמן כסופים(!?) וכמובן שגם הצד המכני לא הוזנח. מעבר לחישוקי ה-^20, שנעולים בצמיגים בחתך 30 (אבל רוחב צנוע יחסית של 255), זכו המתלים לסט קפיצים ובולמים קשוח יותר המנמיך את המרכב ב-40 מ^מ – מה שכנראה יטפל היטב בביקורת שהיתה לנו על האלמנטים הדינמיים ב-S80 החדשה... וכדי שכל העסק יכלול גם אלמנט ה-“GO” התואם את ה-“SHOW” זכה מנוע ה-T6 החדש לתגבור הספק ל-350 כ^ס מ-285 הסוסים המקוריים(האמת? קצת מאכזב משלושה ליטרים מוגדשים) ומומנט של 56 קג^מ כבר מ-1,500 סל^ד (שנשמר עד 4,000 סל^ד), מה שמוריד את זמן התאוצה למאה ל-5.8 ש'. על עצירת כל העסק אחראית מערכת בלמים משודרגת, עם קליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים. אבל ה-S80 לא תהיה לבד על הדוכן של וולוו בסמה. לידה תעמוד C30, גם היא אחרי טיפול של סדנת היקו, שתעמוד בסימן גלישה, או זו לפחות היתה כוונת המעצבים. לנו עדיין קשה להבין מה הקשר בין דוגמת הצביעה שנבחרה לבין גלישה. מעבר לצביעה, זוכה גרסה זו לקיט חצאיות חדש – רחב ונמוך מהמקורי – הכולל, בין השאר, פתחים לארבעה מפלטים מפלדת אל-חלד מאחור. גם כאן זוכה הפנים לטיפול מונוכרומטי, הפעם בצבע כתום. ואני הייתי בטוח שהגרמנים והשבדים הם עמים בעלי טעם מעודן ומופנם... מנוע ה-T5 זוכה כאן לאותה ערכת שיפורים שראינו בשנה שעברה, שסוחטת ממנו 300 כוחות סוס ב-5,500 סל^ד ו-42.8 קג^מ ב-3,500 סל^ד, מה שמקצר את התאוצה למאה ל-5.4 ש'. גם כאן ערכת בולמים וקפיצים מנמיכה את הרכב ב-40 מ^מ, אבל הפעם הסתפקו בחברה בחישוקי ^19 עם צמיגי 235/35. גם כאן זכתה מערכת הבלימה לשדרוג, אולם מסתפקת הפעם בארבע בוכנות בקליפרים המשופרים מלפנים. אנשי הייקו גאים במיוחד בעובדה שלא מדובר למעשה במכונית תצוגה חד פעמית, וכל הרכיבים המכניים נמצאים בקטלוג אביזרי השיפורים שלהם, וניתנים להזמנה כבר היום.