מאזדה 6 החדשה: אפשר לדבר עם האחראי? - אוטו

מאזדה 6 החדשה: אפשר לדבר עם האחראי?

מפגש ראשון עם ה-6 החדשה והאחראי על פיתוח המכונית רומזים שיש כנראה למה לחכות

מפגש ראשון פנים אל פנים עם ה-6 החדשה חושף מכונית בעלת עיצוב פחות צעקני משל הדור הקודם, והרבה יותר חסון ומעודן. לטעמי זו אבולוציה נכונה לדגם היוצא, והתוצאה הרמונית ונעימה יותר, אך עדיין משדרת כוח במינון נכון. היא מגיע לבמה בפרנקפורט בגרסאות סדן, סטיישן, וחמש דלתות שהיא לטעמי היפה מכולן. גם הפנים, למרות שהינו מרווח יותר, נראה כמו אבולוציה לתא של הדור הקודם. אנשי מאזדה גם גאים במערכת מידע-אקלים- שמע שנשלטת מההגה, ומזכירה במשהו את מה שפגשנו במונדיאו ^זה כמו I דרייב רק פשוט^. מסביר לי ריושי אומשיטה, ראש פרויקט המאזדה 6 החדשה. לא ברור אם הוא מודע עד כמה חשובים מעשיו עבור השוק הישראלי. ה-6, אחרי הכל, היא הנמכרת ביותר בקטגוריה שלה מרגע הצגתה. אבל אומשיטה בפירוש מודע לתרומתה עבור הדימוי של מאזדה באירופה. מה רצית לשפר בדור החדש? ^במילה אחת – הכל. אבל היו תחומים יותר חשובים. הדגם הזה כבר מצליח בגלל דימוי ספורטיבי ודינמי. הרעיון שלי היה לחזק את התחומים הללו, אבל לשפר גם תחומים נוספים – צריכת דלק, נוחות ועידון (כמה מפתיע... נ.א). רציתי ליצור מכונית עם יכולת ספורטיבית, אך עם תא נוסעים שקט יותר^. מי היו אמות המידה באירופה? ^השווינו את המכונית בייחוד לפולקסוואגן פאסאט החשובה באירופה, אבל גם לאקורד ולאוונסיס. לגבי דינמיות ונהיגה, אמת המידה הייתה סדרה 3^ איך הוספתם להנאה? ^אני מאמין שספורטיביות באה מדיוק וליניאריות. כשתלחץ על המצערת המכונית תאיץ בדיוק במידה שאתה רוצה. כשתפנה את ההגה היא תנוע בדיוק במידה, ולכן המכונית החדשה מהנה יותר. אבל הנקודה החשובה היא שזה יעשה בסביבה שקטה בהרבה. נהיה הטובים ביותר בפלח השוק מבחינת השקט בתא הנוסעים.^ עד כמה התבססתם על הפלטפורמה המוכרת? ^למעשה הרכב חדש במאת האחוזים. כשהתחלנו אמרנו שנשתמש בכמה חלקים שאפשר מהקודם. אבל בגלל שרצינו לשפר כל כך הרבה לא נשאר דבר מהיוצא, למעט חלק מיחידות הכוח ועוד כמה מרכיבים.^ האם הפלטפורמה שונה גם מהדגמים האחרונים של מאזדה כמו ה-7 וה-9? ^כן. ה-7, ה-9 וה-MPV היפני, משתמשים בפלטפורמה של הקודמת^. האם קיבלתם משובים מהשוק הישראלי בו ה-6 כל כך חזקה ? ^לא ממש. הרעיון היה שאם נבנה מכונית טובה לאירופה היא תהיה טובה בכל מקום. חוץ מאמריקה כמובן, ששם הסיפור שונה^. בחרתם לעבור למנוע בנפח 2.5 ליטר במקום ה-2.3. למה? ^לטובת ההנאה מהנהיגה היינו צריכים יותר מומנט באיזור השימושי של 2000-4000 סל^ד^. אבל לא בחרתם בתיבה עם שישה הילוכים שיש במונדיאו? ^התיבה דומה לזו שהייתה לנו קודם. לא רצינו יותר מדי העברות הילוכים וגם לא את תוספת המשקל^.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות