פורד מנצלת את תערוכת פרנקפורט להשקת הפוקוס לאחר מתיחת-פנים. השינויים כוללים שיפוץ-אף לפי המוטיב שפורד מכנה 'עיצוב קינטי', אשר נלקח מהמונדאו החדשה עם פנסים המשוכים לאחור. גם מאחור יש פנסים חדשים וגם דלת אחורית וחלון שעוצבו מחדש. תאהנסועים קיבל חומרים משופרים עם פלסטיק רך למגע ובדי ריפוד חדשים. המחוונים גם הם שודרגו ומוארים כעת באדום, כמו המתגים השונים. כל אמצעי השליטה והתפעול, אומרת פורד, שופרו מבחינה ארגונומית. אבל השינוי המשמעותי ביותר הוא הופעת תיבה רובוטית חדשה תואמת-DSG, דהיינו בעלת צמד מצמדים להעברה מהירה ונוחה של ההילוכים. התיבה פותחה יחד עם יצרנית התמסורות Getrag, והמבנה שלה מזכיר – שלא במפתיע – את ה-DSG של פולקסווגן (ומעניין איך התחמקו כאן מסוגיית הפטנט... או שלא התחמקו והרבה כסף החליף ידיים?). תיבה זו מופיעה בשלב זה עם מנועי דיזל 2.0 בלבד (כולל גרסה חדשה בהספק 110 כ"ס, בנוסף לגרסת ה-136 כ"ס הנוכחית), והיא תופיע גם במיניוואן הקומפקטי C-מקס. תשומת הלב (ההכרחית, בימים אלו) לאיכות הסביבה מוצאת ביטוי באמצעות גרסה חדשה ונקיה של הפוקוס על בסיס מנוע ה-1.6 ל' דיזל, העונה לשם ECOnetic. גרסה זו זוכה לשיפורים אוירודינמיים, ואמורה לצרוך דלק בקצב של 23.2 ק"מ לליטר יחד עם פליטת CO2 מרשימה של 115 גרם לקילומטר. השיפורים במנוע משותפים לשאר גרסאות הפוקוס, אשר עם מנוע זה ישיגו פליטת CO2 של 119 גרם/ק"מ בלבד. הפוקוס החדשה תצא לשוק בגרסאות 3/5 דלתות, 4 דלתות וסטיישן בסוף שנה זו. גרסאות CC וה-ST הספורטיבית יגיעו מאוחר יותר.