בסוף השבוע שעבר פרסמנו תמונות ראשונות של המאזדה 6 החדשה שדלפו לרשת. היום מפרסמת מאזדה פרטים רשמיים לגבי הדגם שמוצג בתערוכת פרנקפורט. כמו שכבר פרסמנו קודם, ה-6 תוצע בשלוש תצורות מרכב – 4 ו-5 דלתות וסטיישן. כמו כל הודעה לעיתונות שמכבדת את עצמה, גם במאזדה טרחו לספק שלל סופרלטיבים לדגם החדש שלהם. אם ננסה לסנן את הטפיחות העצמיות על השכם נישאר בעיקר עם הבטחה ליכולת דינמית עדיפה על פני הדגם הקודם, שבעצמו נחשב לאחד הטובים בתחום זה בקטגוריה. בנוסף מבטיחים במאזדה כי לא הזניחו את הנוחות והשקט בתא הנוסעים והשקיעו גם בשיפור הבטיחות. לא ציפינו מהם להגיד אחרת. מאזדה תציג ב-6 מנוע 2.5 ל' חדש, שפותח על בסיס מנוע ה-2.3 ל' שאנחנו מכירים מהדגם הנוכחי. הספקו של המנוע עומד על 170 כ"ס (166 כ"ס ב-2.3 ל'), כאשר מאזדה טוענים לשיפור של כ-10% במומנט בסל"ד שימושי. ה-6 תוצע גם עם מנועים נוספים (שמוצעים גם בדגם הנוכחי) – 1.8 ל' 120 כ"ס ו-2.0 ל' 147 כ"ס בנזין (כאשר לגבי אלו מאזדה מצהירה על שיפור של 10% בצריכת הדלק). בנוסף יוצע לוגם סולר אחד בנפח 2.0 ל' המספק 140 כ"ס. בצד המתלים ביצעה מאזדה שינויים קלים, כאשר התצורה הבסיסית נשמרה (עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור). ההגה ההידראולי הוחלף בהגה חשמלי (שלפי מאזדה גם מביא לחסכון של 2% בצריכת הדלק), כאשר מאזדה טוענת לתחושה טובה למרות היותו חשמלי, ולנו נשאר לקוות שהם צודקים. בנוסף נוכל לספר לכם כי ה-6 החדשה לא תפחה בדומה לאחותה לקונצרן, המונדיאו, והסתפקה בגידול קל בממדים – היא ארוכה יותר, עם אורך של 473.5 ס"מ, גידול של 4.5 ס"מ (אם כי במקום אחר בהודעה לעיתונות מאזדה מדברים על גידול של 6.5 ס"מ), רחבה יותר ב-1.5 ס"מ וגבוהה ב-0.5 ס"מ. גם בסיס הגלגלים צמח עם גידול של 5 ס"מ, ל-272 ס"מ, כאשר המרווח לרגלי הנוסעים מאחור גדל ב-1.3 ס"מ. מאזדה מתגאה במקדם גרר נמוך של 0.27 בלבד (0.28 לסטיישן), במקום 0.30 בדגם הנוכחי. בצד הבטיחות נזכיר בקרת יציבות ושש כריות אוויר כסטנדרט, שניתן לשער שיגיעו גם אלינו. ה-6 החדשה צפויה להגיע אלינו עוד לפני סוף השנה הנוכחית. בנוסף מספרת מאזדה על הוספת מנוע דיזל מסילה משותפת ל-2 הקטנה. המנוע בנפח 1.4 ל' (פרי השת"פ עם PSA, שהוצע גם ב-2 הקודמת) מספק 68 כ"ס ב-4000 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-2000 סל"ד והוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 יחסי העברה. מאזדה טוענת לצריכת דלק מצוינת, 23.2 ק"מ לליטר סולר. מנוע זה מצטרף להיצע של שלושה מנועי בנזין, 1.3 ל' בהספקים של 75 ו-86 כ"ס ו-1.5 ל' המספק 103 כ"ס.