אומנם עובדה ידועה היא כי רב רובם של רוכשי רכבי השטח והפנאי כלל אינם יורדים לשטח, ולא מעט הלצות ועקיצות שוגרו לכיוון לאורך השנים. אבל בכל זאת, מבול רכבי השטח שנמכרו כאן בשנים האחרונות גרם גם לגידול משמעותי במספר כלי הרכב שבכל זאת מגיעים לשטח. וכלי הרכב הללו גורמים לנזקים שבחלק מהמקרים פוגעים פגיעה אנושה באתרים היסטוריים חשובים. זו בדיוק הסיבה שקק^ל חברה לרשות העתיקות ויחד הן פועלות עתה להסדיר את הגישה אל תילים היסטוריים חשובים (תלים נוצרים במקומות שיושבו לאורך תקופות ארוכות בהיסטוריה, וצורת הגבעה התלולה האופיינית להם נוצרת מריבוד שכבות על שכבות של ישובים מתקופות שונות), כדי למנוע נזק לממצאים הארכיאולוגיים החשובים הקבורים מתחת. התל הראשון שזכה לטיפול זה הוא תל-גודד שליד פארק בריטניה (אזור חבל לכיש). התל סבל בשנים האחרונות מכך שהפך לנקודת מפגש לג'יפאים שחיפשו את האתגר שבהעפלה על כתפיו התלולות, כמו גם מפריצת שבילי גישה רבים לראש התל על ידי מטיילים נלהבים. קק^ל, בסיועה של רשות העתיקות (שהיא האחראית לתל, מהיותו אתר עתיקות מוכרז), חסמה את כל דרכי הגישה לתל, מלבד אחת, אם על ידי גדר מתכת ואם על ידי סלעים גדולים. לאחר שנבחנו כל ההיבטים השונים בפילוט שנעשה בתל גודד (למשל מציאת גודל הסלע הנדרש כדי להשיג חסימה יעילה), ולאחר שנתיים הוברר כי אכן היוזמה מצליחה לעצור את ההרס ומאפשרת לקרקע ולצמחיה להתאושש, החלו בקק^ל בצעדים להרחבת הפרויקט לתלים נוספים באזור. יש לציין כי עלות מיגון כל תל עומדת על סכום שנע בין עשרות אלפי שקלים ל-200,000 ש^ח, בהתאם לגודל התל ולאופי החסימה הנדרש, כך שהפרויקט – שאינו זוכה לתקציב מיוחד משלו אלא מתוקצב מתוך התקציב השוטף – מתקדם באיטיות. ולמה אנו מספרים לכם את כל זה? כי נעננו לבקשת הקרן הקיימת להרתם למסע ההסברה. אנחנו, כמוהם, מאמינים כי הרב המוחלט של המטיילים בטבע עושים זאת מתוך אהבה לטבע ולסביבה וללא שום רצון לגרום לנזק. לכן, אם אתם נתקלים בשביל עליה לתל שחסום בגדר או בסלעים, ובמיוחד אם יש לידו שלט של קק^ל, דעו כי לא מדובר בחסימה פיראטית הבאה להכעיס או לשם נוחותו של אדם פרטי זה או אחר, אלא כדי לשמור על נכסי העבר של כולנו, ושתפו פעולה. אל תנסו לפרוץ את המחסום, אלא חפשו את שביל הגישה שהושאר פתוח (אנשי קק^ל הבטיחו כי בקרוב יוסיפו שלטים המפנים אל שביל הגישה החוקי).