וועדה מיוחדת של משרדי הממשלה פרסמה לא מזמן את טיוטת המלצותיה לשינוי במיסוי שוק הרכב והדלק, במטרה לעודד שימוש בכלי רכב חסכוניים ודלקים מתחדשים, כדי להקטין את זיהום האוויר שפולטים כלי הרכב בישראל. אבל קרוב לוודאי שהחוזה שנחתם אתמול להקמת פרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן, יתרום למטרה הזו הרבה יותר. החוזה נחתם בין המדינה לקונצריום בין לאומי – שותפות בין אפריקה ישראל ואגד הישראליות, סימנס הגרמנית ועוד חברות מסין, פורטוגל והולנד – להקמת רכבת קלה בגוש-דן. הקונצריום התחייב לסיים את הפרוייקט תוך שש שנים, אך מצהיר על כוונה לסיימו תוך חמש שנים בלבד ומסיבה טובה – החוזה הוא מסוג BOT, משמע הקונצרן מממן, מתכנן ובונה את הפרויקט תמורת הזכות להפעיל אותו במשך תקופה מסויימת לפני שהוא מעביר אותו לרשות הממשלה (אותו הסדר כמו לגבי כביש 6). מכיוון שהתקופה הקבועה כוללת את זמן ההקמה, כל יום שנחסך בהקמה הוא עוד יום של תפעול רווחי, כך שלשם שינוי יש סיכוי שלא מדובר בהצהרות ריקות. העבודות על הקמת קו הרכבת יחלו בעוד כשנה, בחלק התת-קרקעי של הקו שבין בני-ברק לת^א. שנתיים מאוחר יותר תחל העבודה בחלק העילי של המסילה (שאר חלקי הקו). הקו הראשי של הרכבת הקלה, שזכה לשם ^הקו האדום^ יהיה באורך של 22 ק^מ ויחבר בין פתח-תקווה ובת-ים, דרך מרכז ת^א.