המכירה של פרארי - אוטו

המכירה של פרארי

לא, אל דאגה. פרארי לא נמכרה. אבל מכוניות פרארי נמכרו, ועוד איך – כולל אחת שהפכה רשמית לפרארי היקרה בהיסטוריה

בסוף השבוע האחרון נערכה במראנלו מכירה פומבית יוצאת-דופן, פרי שיתוף פעולה של סות'בי'ז עם בית המכירות הפומביות RM. מספר מכוניות פרארי נדירות ו/או קלסיות השיגו במכירה זו מחירי-שיא עבור אותו דגם. לשיא הגיעה ה-330 טסטה-רוסה TRI/LM ספיידר שבתצלום הראשי: האותיות LM בשמה מעידות על מוצאה – מכונית ספציפית זו ניצחה במירוץ הלה-מאן 24 שעות של 1962, והיתה המכונית האחרונה עם מנוע קדמי שניצחה במירוץ קלסי זה. היא השיגה במכירה סכום של 7 מיליון אירו, כ-9.5 מיליון דולר (כולל עמלות), מה שהופך אותה לפרארי היקרה ביותר אי פעם שהחליפה ידיים במכירה פומבית. עם זאת, שיא כל הזמנים במכירה פומבית מוחזק עדיין על-ידי בוגאטי רויאל שנמכרה תמורת כ-11 מיליון דולר. מכוניות בולטות נוספות במכירה: דגם 340/375 מ-1953 נמכר תמורת 4.2 מיליון אירו; 512S בגרסת מסלול מ-1970 נמכרה תמורת 2.7 מיליון אירו; צמד מכוניות מדגם 250 SWB השיגו 2.1 ו-1.9 מיליון אירו; דייטונה ספיידר השיגה מעל מיליון אירו. במסגרת האירוע נמכרו גם פריטים כגון גלגל-הגה של מכוניות פורמולה 1 (שהשיג 60,000 אירו!), או דגם בקנה מידה 1:2 של מכונית פורמולה 1 ששימש לבדיקות במנהרת רוח ונמכר בתמורה ל-47,000 אירו.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות