סבסטיאן לואב, נהגה הבכיר של קבוצת סיטרואן באליפות העולם בראלי, רצה מאוד לנצח בסרדיניה. ניצחון רביעי ברציפות השנה וניצחון שלישי בראלי איטליה בו שלט בשנתיים האחרונות, היו משמחים מאוד את הבוסים ואת ארון הגביעים. לואב טען לא מזמן כי המכונית החדשה מהירה באופן משמעותי על משטחי עפר מהקסארה. הוא גם הוכיח את זה עד כה ולא הפסיד השנה באף ראלי עפר. עד עכשיו, זאת אומרת. ביום השלישי של התחרות הוא ביצע טעות נהיגה מאוד לא אופיינית, הסתבסב ונפל עם ה-C4 לתוך תעלה אשר ממנה כבר לא הצליח לצאת. מרקוס גרונהולם היה זה שקטף את הבכורה לבסוף, אבל בואו נתחיל מהיום הראשון, אשר כלל ששה סטייג'ים באורך הנע בין 20 ל-31 ק^מ, אותם עברו הצוותים בזמנים הנעים בין 14 ל-20 דקות (למובילים). ג'רי-מאטי לטבלה החל את הראלי בניצחון בסטייג' הראשון. נהג הפוקוס של סטובארט הוכיח את יכולתו בארגנטינה, שם סיים במקום הרביעי, וכעת משימתו הייתה להגיע אל הפודיום. גם הוא, כנהגים אחרים, הבין כי הדרך לניצחון היא נהיגה בסגנון של סבסטיאן לואב – קווים ישרים ככל האפשר, כמה שפחות נהיגה על הצד. אמנם פחות פוטוגני, אבל זו הדרך לנצח כיום. למרות זאת, סבל לטבלה משבר במתלה בסטייג' החמישי, שהוריד אותו מקומות רבים מטה. גם כריס אטקינסון מסובארו סבל באותו הסטייג' – מתאונה. בעצם, לכל אורך היום הראשון התרחשו שינויי מיקום רבים, אך בסופו התייצבו הנהגים בסדר הכל-כך מוכר: לואב ראשון ואחריו גרונהולם. הפיני אמנם התמקם לפני הצרפתי בתחילת הראלי, אך סבל מבולם שבור בסטייג' הלפני-אחרון של היום ונפל 22 שניות מאחורי האלוף הצרפתי. מיקו הירבונן התחיל חלש אך הצליח בסוף היום להתברג למקום השלישי, ומאחוריו התמקמו הנינג סולברג, דני סורדו ופטר סולברג. ביום השני הגדיל לואב את ההובלה, בעיקר תודות לתקר בצמיג ממנו סבל גרונהולם (שגם הצליח לאבד את גלגל הספייר). הירבונן מצידו שעט קדימה והתקרב מאוד לחברו לקבוצה לקראת אמצע היום – כ-10 שניות הפרש בלבד – אך לאחר שהבעיה תוקנה חזר נהגה המוביל של פורד למצב טיסה ולקראת סוף היום השאיר את הירבונן כדקה מאחור. מאחוריו התחלפו דני סורדו והנינג סולברג, כשהספרדי חוטף את המקום הרביעי מאחיו של פטר. נהגה של סובארו נותר שישי ולא ממש הצליח לצמצם את הפער. היום השלישי נשא בחובו את נקודת המפנה המפתיעה – בקטע הראשון של היום, שהתאפיין כולו בסטייג'ים קצרים אך טכניים מאוד, ביצע סבסטיאן לואב את הטעות שגרמה לנפילתו לתעלה ואל המקום ה-15, בסופו של דבר (לאחר שאיבד 5 דקות בכל סטייג' עד לסוף היום, לפי חוקי סופראלי). גרונהולם הסתבסב גם הוא במהלך הסטייג', אך מזלו שפר עליו יותר והוא הצליח להמשיך. כתוצאה הוא ירש את ההובלה וכל הצוותים בהמשך הטבלה עלו מדרגה גם הם. הירבונן התייצב מעט מאחורי גרונהולם עם פוזיציה לתקוף קדימה, אך בחר לא להסתכן ולהרוויח את הנקודות החשובות עבור הקבוצה. גם דני סורדו והנינג סולברג פתחו במלחמה חדשה – על המקום השלישי. סורדו הוביל בהפרש ממוצע של כ-10 שניות לאורך היום על סולברג הבכור ולבסוף הצליח להדוף אותו ולזכות בפודיום המיוחל. פטר סולברג סיים את הראלי ללא תקלות במקום החמישי, טוני גרדמייסטר המתחרה באופן פרטי סיים במקום השישי, ומאחוריו התמקמו מנפרד סטוהל וג'והו האנינן, שלו אלו הנקודות הראשונות ב-WRC. ולפינת האירוע המיוחד: בראלי התחרה גם נווט עיוור שמשתמש בדפי ניווט בכתב ברייל. פרנצ'סקו קוזולה המקומי הוא עיוור ב-90% והתחרה כבר בראלי זה ב-2005, שם סיימו הוא וקבוצתו במקום ה-25. השנה הם סיימו במקום ה-48 בלבד (מתוך כמאה מתחרים). דירוג ראלי סרדיניה: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 3:48:42.0 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) –29.2+ (8 נק') 3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 1:21.8+ (6 נק') 4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 1:36.6+ (5 נק') 5. פטר סולברג (סובארו) – 2:34.2+ (4 נק') 6. טוני גרדמייסטר (מיצובישי פרטית) – 5:02.1+ (3 נק') 7. מנפרד סטוהל (קרונוס סיטרואן) – 5:28.6+ (2 נק') 8. ג'והו האנינן (מיצובישי פרטית) – 9:31.7+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 7 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 55 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 48 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 44 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 28 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 20 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 20 נק' דירוג קבוצות אחרי 7 מרוצים: 1. פורד – 99 נק' 2. סיטרואן – 78 נק' 3. סטובארט M-sport פורד – 37 נק' 4. סובארו – 34 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 25 נק'