ניצחון מהיר - אוטו

ניצחון מהיר

סבסטיאן לואב נזקק לשני-שליש ראלי בלבד בשביל לנצח בסבב הארגנטינאי של אליפות העולם. גרונהולם והירבונן נתנו פייט – אבל לא מספיק

ראלי ארגנטינה נפתח השנה בסימן של מזל רע. הסופר-ספיישל-סטייג' הפותח התקיים באיצטדיון הכדורגל הגדול בבואנוס-איירס, מאות קילומטרים מקורדובה, בירת-הראלי של ארגנטינה בה מתקיים מרבית האירוע. בטיסה חזרה מאותו סטייג' (בו ניצח הירבונן), נתקלו מרבית הנהגים ואנשי צוות של ה-FIA במזג אוויר סוער שמנע את נחיתת מטוסם. הם נאלצו לשים פעמיהם חזרה וכתוצאה חל עיכוב משמעותי בלוח הזמנים של האירוע, שגרם בסופו של דבר לביטול כל הקטעים התחרותיים באותו היום, מלבד הקטע הקצרצר שהתקיים בערב באיצטדיון קורדובה. נוצר מצב אבסורדי בו בסיום היום הראשון הצטבר זמן נהיגה תחרותית של כ-5 דקות עבור מרבית הנהגים, אשר מצידם לא חסכו שבט לשונם מהמארגנים, בטענה כי התכנון מעורר המחלוקת היה מיותר מלכתחילה ורק גורם לצרות. בסיום הדרמות של יום שישי, נותרו רק שבת וראשון להכריע את מנצח הראלי. שבת היה היום של לואב, בו הוא ניצח ברוב הקטעים וביסס את מקומו כמוביל הראלי. גרונהולם זינב בו, אך התרחק מרגע לרגע. פטר סולברג הפתיע עם מקום שלישי, אך בסטייג'ים של אחר הצהרים הוא נאלץ לפרוש עקב תקלת מנוע. היה זה מעציב במיוחד עבור הנהג הנורווגי, אשר הייתה לו זו הפעם המאה בה הוא מתחרה באליפות העולם במדי סובארו. הירבונן, אשר הוביל את הראלי בתחילתו והתדרדר מטה בדירוג בהמשכו, מיהר לתפוס את מקומו של סולברג המאוכזב. מאחוריו עקף ג'רי-מאטי לטבלה את צמד הנהגים הצעירים של סיטרואן וסובארו, סורדו ואטקינסון, אשר נלחמו כל היום על המקום בטבלה. סורדו לבסוף סבל מבעיות בסטייג' האחרון שהפילו אותו למקום השמיני, אחרי מנפרד סטוהל, ואטקינסון היה איטי יותר מהנינג סולברג, אשר הגביר את הקצב וסיים את היום חמישי. היום האחרון של הראלי הורחב ונוספו אליו קטעים בכדי להגיע למינימום המרחק הדרוש על פי כללי ה-FIA. הוא עמד בסימן תהפוכות במרכז הטבלה: אטקינסון הגביר את הקצב, ניצח בסטייג' ועקף את סולברג הבכור. סורדו ניצח את הסטייג' הבא ועקף את סטוהל בדרך למקום השביעי. סולברג תקף חזרה בקטע הבא ועקף שוב את האוסטרלי הצעיר לבית סובארו, שנפל שני מקומות בסופו של דבר ונעקף גם על ידי סורדו, שניצח את הקטע הלפני אחרון בסיום מבצע מרשים מצידו של זמנים מצוינים לאורך כל היום השלישי. מה שנשאר קבוע הייתה מידת התרחקותו של לואב מגרונהולם, ומרחקו של זה מחברו לקבוצה הירבונן. הרווח בין שלושתם גדל באופן כמעט לינארי וכבר היה ברור כי רק טעות קולוסאלית מצד אחד מהם תגרום לשינוי בפודיום. מה שכמובן לא קרה. לטבלה הצעיר מהקבוצה המשנית של פורד, שהולך ומסתמן כי הוא מבטיח את עתידו בצמרת, סיים במקום הרביעי. הנינג סולברג סיים חמישי לאחר סטייג' מסיים מורט עצבים במיוחד עבורו – בשנה שעברה תקלת מנוע גרמה לו לאבד את אותו המקום בדיוק באותו קטע, שהתקיים אז וגם הפעם באיצטדיון בקורדובה. הפעם הסתיים המבחן ללא תקלות והוא התמקם לפני סורדו, אטקינסון וסטוהל. דירוג ראלי ארגנטינה: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:52:03.8 (10 נק') 2. מרקוס גרונהולם (פורד) –36.7+ (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד) – 2:15.2+ (6 נק') 4. ג'רי-מאטי לטבלה (סטובארט פורד) – 3:43.0+ (5 נק') 5. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 4:10.1+ (4 נק') 6. דניאל סורדו (סיטרואן) – 4:23.6+ (3 נק') 7. כריס אטקינסון (סובארו) – 4:43.4+ (2 נק') 8. מנפרד סטוהל (– 5:20.2+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 6 מרוצים: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 48 נק' 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 45 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 36 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 22 נק' 5. פטר סולברג (סובארו) – 16 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 15 נק' דירוג קבוצות אחרי 6 מרוצים: 1. פורד – 81 נק' 2. סיטרואן – 72 נק' 3. סטובארט M-sport פורד – 30 נק' 4. סובארו – 29 נק' 4. 5. OMV קרונוס – 22 נק'
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות