חרושת הימורים ליוותה את הסבב השנתי של ראלי גרמניה. רובה ככולה נסבה סביב שני המובילים והפער ביניהם, שעמד בתחילת הראלי על 13 נקודות. גרונהולם, מוביל האליפות, דווקא לא נכנס אל הראלי כפייבוריט. סבסטיאן לואב, אלוף 3 השנים האחרונות ואשף אספלט כמעט בלתי מנוצח, הוא זה שעמד במוקד העניין. לואב ניצח את הראלי הזה בחמשת השנים האחרונות, מהפעם הראשונה בה התקבל הראלי לסבב אליפות העולם. זהו גם הראלי הראשון בו ניצח לואב במסגרת ה-WRC. בכדי להחזיר לעצמו את הסיכוי להגן על התואר הוא היה חייב להצליח שוב, וכמובן שהוא סיפק את הסחורה. דווקא גרונהולם הוא שהפתיע כאן: בסיום ראלי מוצלח מבחינתו, בו שמר על המקום השני לאורך מרבית סוף השבוע, הוא כשל בסטייג' האחרון, ביצע טעות לא אופיינית ואיבד שני מקומות ונקודות אליפות חשובות. מי שתפס את מקומו הוא נהג מוכר מעונת 2005, בה התחרה לצידו של לואב בקבוצת סיטרואן – פרנסואה דובאל. הצרפתי הצטרף בראלי זה לקבוצת OMV קרונוס ומסתבר שהוא לא שכח איך נוהגים בקסארה – הוא שמר על המקום השני לאורך היום הראשון ואף הוביל את הראלי לזמן קצר. בשאר ימי התחרות הוא שמר על הזנב של גרונהולם היטב, כשהוא מצטיין במיוחד ביום השלישי של התחרות, בו ניצח את כל הסטייג'ים. בקטע הלפני אחרון הוא התמקם פחות מ-6 שניות מאחורי גרונהולם, ולחץ כבד זה, כאמור, גבה את קורבנו על הפיני המעופף בסטייג' המסיים – הוא נכנס מהר מדי לפנייה, עף מהכביש במהירות גבוהה וגרם לנזק משמעותי למכוניתו. את הסטייג' הוא סיים עם גלגל ומתלה שבור ובאיטיות רבה, וכך גם הפסיד את המקום השלישי לעמיתו לקבוצה, הירבונן. נהג הפורד הצעיר נלחם עם דובאל לאורך היום השני אך לא יכל לו ביום השלישי, וסיים את הראלי כדקה מאחור. אחרי הרביעייה המובילה התרחשו קרבות קשים לא פחות. יאן קופקי, עם פאביה פרטית, נלחם לאורך מרבית הראלי עם טוני גרדמייסטר, חסר קבוצה נוסף שנהג בקסארה פרטית. פטר סולברג נאבק מול עמיתו לקבוצה פונס, עד שזה נאלץ לפרוש עקב תקלת מנוע. בסיום הראלי התמקם נהגה המוביל של קבוצת סובארו בין קופקי לגרדמייסטר, לאחר שהאחרון איבד זמן רב בסטייג'ים האחרונים עקב תקלות טכניות. נהגה השלישי של סובארו, כריס אטקינסון, עף מהכביש בתחילת היום הראשון ואיבד קרוב ל-9 דקות. בהמשך הראלי הוא ניצח במספר סטייג'ים אך לא איים על אף אחד מהמובילים, עד שעשה תאונה נוספת ביום השלישי ויצא לחלוטין מהראלי. עמיתו לקבוצה של לואב, דניאל סורדו, סבל מבעיות מנוע בסוף היום הראשון ונאלץ לפרוש מהראלי. מנפרד סטוהל, חברו לקבוצה של דובאל, סבל מגורל דומה במהלך היום השני. הנינג סולברג מקבוצת סטובארט פורד איבד גלגל ביום הראשון ופרש מהתחרות על הנקודות. את המקום האחרון בטבלה תפס עמיתו לקבוצה לטבלה. בסיכום הנקודות הכללי, אסף גרונהולם רק 5 נקודות בראלי גרמניה, והפער בינו לבין לואב הצטמצם ל-8 נקודות בלבד. מיקו הירבונן עדיין מאיים על לואב מהמקום השלישי, בהפרש של 9 נקודות. כל השאר ניצבים הרחק מאחור. בטבלת הקבוצות פורד ממשיכה לצבור פערים על סיטרואן למרות אוזלת ידו של גרונהולם. נראה כי הקרב על אליפות הקבוצות כבר כמעט סגור. האירוע הבא בסבב, ראלי ניו-זילנד, יתקיים בסוף השבוע שבין אוגוסט לספטמבר. דירוג ראלי גרמניה: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:27:27.5 (10 נק') 2. פרנסואה דובאל (OMV קרונוס סיטרואן) – 20.3+ (8 נק') 3. מיקו הירבונן (פורד) – 1:19.1+ (6 נק') 4. מרקוס גרונהולם (פורד) – 1:36.5+ (5 נק') 5. יאן קופקי (סקודה פרטית) – 3:07.1+ (4 נק') 6. פטר סולברג (סובארו)– 3:14.7+ (3 נק') 7. טוני גרדמייסטר (סיטרואן פרטית) – 3:37.5+ (2 נק') 8. ג'רי-מאטי לטבלה (סטובארט פורד) – 5:29.3+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 10 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 80 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 72 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 63 נק' 4. פטר סולברג (סובארו) – 29 נק' 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 28 נק' 6. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 28 נק' דירוג קבוצות אחרי 10 מרוצים: 1. פורד – 143 נק' 2. סיטרואן – 102 נק' 3. סובארו – 52 נק' 4. סטובארט M-sport פורד – 50 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 35 נק'