^היאבוסה^ הוא שם מוכר מאוד בקרב חובבי מהירות בעולם. כשהוצג הדור הראשון לפני שמונה שנים הוא קטף מיד את כתר ^האופנוע המהיר בעולם^. בהמשך התברר כי מנועו מתאים במיוחד למיני שיפורים מטורפים, וגרסאות עם מגדשי טורבו והספקים שהגיעו ל-400 כ^ס החלו להופיע ברחבי העולם (ובעיקר בבריטניה, שמרכזת בין כבישיה שטופי הגשם כמה מהאנשים הפחות שפויים בעולם, ככל הנראה). מנועי ההיאבוסה מצאו את דרכם גם לרפליקות מסלול מבית מדרשן של רדיקל, ווסטפילד ודומותיהן. אולם אחרי שמונה שנים ללא שינויים משמעותיים (נצח נצחים בעולם אופנועי הכביש הספורטיביים), הגיע הזמן לדור חדש גם להיאבוסה, ואחד השינויים המשמעותיים הוא שהדגם החדש, בניגוד לקודמו, יגיע לישראל לקרב ראש בראש מול ה-ZZR1400 של קוואסאקי, שעשה גם הוא עליה לא מזמן (והופיע בגליון 257 של ^אוטו^). ההיאבוסה מציע (בדיוק כמו הקוואסאקי) 200 כוחות סוס ומהירות מירבית מוגבלת(!) של 300 קמ^ש. המשקל היבש עלה במקצת, בין השאר בשל שלדה קשיחה מבעבר, ל-220 ק^ג (שוב, נתון כמעט זהה לזה של הקוואסאקי). מחיר ההיאבוסה החדש יעמוד על 135,000 ש^ח, והוא יגיע לארץ בנובמבר.