סדנת ג'ון קופר עושה זאת שוב. לאחר שטיפלה במיני לדורותיה והפכה אותה למיני-טיל עם הצלחות על מסלולי המירוצים ובאולמות המכירה, מכינים הפעם אנשי John Cooper Works את המיני הקרבית ביותר שאי-פעם הוצעה באופן רשמי על-ידי היצרן. בתערוכת פרנקפורט תציג מיני את המכונית המופיעה כאן, והעונה לכינוי הארוך John Cooper Works Challenge. המטרה, לפני שאתם מתלהבים, היא להציע לנהגי מירוצים מכונית ערוכה ומוכנה לקרב, ואין כל כוונה להעלות אותה על הכביש הציבורי. לכן היא מצויידת בכלוב התהפכות מלא, מושבי מירוץ מתוצרת רקארו עם רתמות תואמות ומערכת תמיכה בראש ובצוואר (HANS), וכמובן – סט שלם של שיפורים מכניים ואוירודינמיים. בוכנות חדשות, מגדש טורבו משודרג וניהול מנוע שתוכנת מחדש הם רק חלק מהשינויים שמסייעים להספק המירבי לעלות מ-175 ל-210 כ^ס, ועם תיבת ה-6 הילוכים הידנית מתקצצת שניה שלמה מהתאוצה ל-100 קמ^ש: 6.1 שניות במקום 7.1. יש גם חישוקי ^17 עם צמיגי מירוץ יעודיים, ערכה אוירודינמית חיצונית עם ספוילר אחורי מתכוונן, ומערכת בלמים חדשה שמסוגלת לעצור את המיני מ-100 קמ^ש ב-3.2 שניות בלבד. יעודה העיקרי של המכונית הוא סדרת מירוצי ה-Mini Challenge המצליחה (ומכאן כמובן שמה), המתקיימת מאז 2004 במספר מדינות, אבל גם מי שלא נוטל חלק בסדרה זו יוכל לרכוש את המכונית – בתנאי שימצא 50,000 אירו פנויים בכיס. שזה בערך כפול ממחירה של קופר S רגילה באירופה!