העונה הזו הולכת ומסתמנת כעונתם של פורד ומרקוס גרונהולם. האלוף הפיני הותיק, אשר חובק כבר שתי אליפויות עולם (2000 ו-2002), מדבר לא מעט על פרישה בסיום העונה הנוכחית. לפחות נכון לרגע זה נראה כי הוא מתכוון לפרוש בסטייל. במגרשו הביתי, בו הוא ניצח בשלוש השנים האחרונות ושש פעמים בסה^כ, הפיני המעופף מוכיח שוב שכוחו עדיין במותניו – ומנצח. ראלי העפר של פינלנד, אחד המרוצים המוכרים והאהובים בסבב ה-WRC, ידוע בעיקר בזכות המהירויות הגבוהות והקפיצות האדירות שבו. גם השנה הראלי גבה קורבנות לא מעטים וסיפק לצלמים תמונות מרהיבות. הקפיצה המפורסמת מכולן ממוקמת בסטייג' הידוע בשם Ouninpohja והמחזיק בשיא המהירות בה הוא מרקו מרטין, אשר ביצע אותה ב-2003 במהירות של 171 קמ^ש, כשהוא מעופף באוויר 57 מטרים. מרטין גם ניצח את הראלי באותה השנה, וקטע רצף ניצחונות מרשים של – ניחשתם – מרקוס גרונהולם. השנה ניצח גרונהולם ב-17 מ-23 הסטייג'ים בדרך אל הניצחון, כשיריבו העיקרי הוא יריבו לבית – מיקו הירבונן. הפיני הצעיר לא ויתר לעמיתו המנוסה וישב לו על הזנב לאורך כל הראלי. ההפרש ביניהם לאחר הסטייג' האחרון עמד על 24 שניות בלבד, כאשר סבסטיאן לואב היה איטי ביותר מדקה. לואב סבל הפעם מ^תסמונת הירבונן^, ונתקע במצב בו הוא לא יכול להשיג את שתי מכוניות הפורד שלפניו, אך גם לא מאוים על ידי הנהגים שמאחוריו. הירבונן לא היה מרוצה כשזה קרה לו מספר רב של פעמים, אז תארו לעצמכם כיצד לואב, האלוף היוצא, הרגיש בסיטואציה הלא מוכרת הזו. לואב נאלץ להתאכזב פעמיים – לא רק שהוא הולך ומתרחק מגביע אליפות רביעי ברציפות, גם קבוצתו מתחילה לאבד תקווה להשיב את הכתר האבוד: דני סורדו לא סיפק נקודות ביוון וסבל בראלי זה מתקלה מכנית שהוציאה אותו מהתחרות, והקבוצה ניצבת כרגע 40 נקודות מאחור במרוץ לאליפות. גם סובארו סבלה קשה בראלי זה – אמנם כריס אטקינסון נהנה מראלי מצוין וסיים רביעי, אך פטר סולברג סבל לאורך הראלי מבעיות שונות ומשונות ולקראת סוף היום השני פשוט הרים ידיים כשמכוניתו הפכה לבלתי נהיגה לחלוטין. הנינג סולברג סיים חמישי ועקף את אחיו בדירוג. קסאוויר פונס, אשר הצטרף לקבוצת סובארו, סיים במקום השישי ואחריו התמקם אורמו אאבה עם אימפרזה פרטית. מי שקטף את הנקודה האחרונה היה מאדס אוסטברג, נורבגי צעיר ומבטיח אשר סיים במקום התשיעי בראלי שוודיה השנה. אוסטברג בן ה-19 (!) התקדם גם בזכות כשלונה המכני של הפוקוס של גיא ווילקס, אשר הקדים אותו בדירוג. עוד אחד שכשל הוא מנפרד סטוהל: נהגה של קרונוס-סיטרואן התגלגל מספר פעמים כשמכוניתו נפלה לתוך תעלה במהירות גבוהה. ג'רי-מאטי לטבלה נפגע גם הוא כששבר מתלה במהלך היום הראשון ויצא גם הוא מהתחרות. בראלי פינלנד נוספה מכונית שלישית לקבוצת פורד, הנהוגה בידי שייח' חאליד אל-קאסימי, המוביל הנוכחי של אליפות המזרח התיכון בראלי (ומנצח עונת 2004). הצטרפותו לקבוצה לוותה בתרומה כספית נכבדה, יש לשער – שימו לב למכוניות פורד בתמונות, העמוסות בכתובות הקוראות להגברת התיירות לאבו-דאבי, מולדתו של אל-קאסימי. הוא, דרך אגב, סיים את הראלי במקום ה-18 בלבד. הצוותים יטוסו לגרמניה לקראת סוף השבוע של ה-17-19 באוגוסט, בו מתקיים השנה הסבב העשירי של האליפות. דירוג ראלי פינלנד: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 2:57:26.1 (10 נק') 2. מיקו הירבונן (פורד) – 24.2+ (8 נק') 3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 1:09.9+ (6 נק') 4. כריס אטקינסון (סובארו) – 3:02.8+ (5 נק') 5. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 4:24.4+ (4 נק') 6. קסאוויר פונס (סובארו)– 7:00.5+ (3 נק') 7. אורמו אאבה (מיצובישי פרטית) – 7:39.6+ (2 נק') 8. מאדס אוסטברג (סובארו פרטית) – 9:31.9+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 9 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 75 נק' 2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 62 נק' 3. מיקו הירבונן (פורד) – 57 נק' 4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 28 נק' 5. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 28 נק' 6. פטר סולברג (סובארו) – 26 נק' דירוג קבוצות אחרי 9 מרוצים: 1. פורד – 132 נק' 2. סיטרואן – 92 נק' 3. סובארו – 48 נק' 4. סטובארט M-sport פורד – 45 נק' 5. OMV קרונוס סיטרואן – 27 נק'