מרצדס מציגה – מנוע עם פיצול אישיות - אוטו

מרצדס מציגה – מנוע עם פיצול אישיות

נמשך החיפוש אחרי מנוע הבעירה הפנימית המושלם. הפעם מרצדס מציעה לשלב את עקרון הדיזל והבנזין

כולנו רוצים את אותו דבר – מנוע חזק, גמיש, חסכוני ונקי. כזה שלא יזהם את האוויר אבל יספק לנו את כל הכח שאנו צריכים. וחברות הרכב השונות משקיעות הרבה מאוד כסף במטרה להצליח ולמלא מטרות – סותרות לעיתים – אלו. שתי הטכנולוגיות הבסיסיות במנועי בעירה פנימית הן מנועי ^מחזור אוטו^ – המוכרים גם כמנועי בנזין – ומנועי ^מחזור דיזל^ – הידועים גם כמנועי דיזל... ההבדל הבולט והמוכר ביותר בין שתי הטכנולוגיות הוא אופן הצתת תערובת הדלק-אוויר בתוך המנוע. במנועי מחזור אוטו התערובת מוצתת על ידי ניצוץ חשמלי, בעוד במנועי מחזור דיזל ניצתת התערובת מהחום הנוצר בתהליך הדחיסה. לכל אחד מהמנועים יש יתרונות וחסרונות משלו – מנוע מחזור אוטו חלק ושקט יותר, מוציא הספק גבוה יותר ליחידת נפח ופולט פחות מזהמים בזמן עבודה תחת עומס מלא. מנוע מחזור דיזל, לעומתו, יעיל וחסכוני יותר. עכשיו מספרת לנו מרצדס על אבטיפוס של מנוע חדשני שבנתה, שיודע לשלב בין הטוב שבשני המחזורים. תחת עומס חלקי, בסל^ד נמוך ובשיוט מתפקד המנוע במחזור דיזל, אולם תחת עומס מלא ובסל^ד גבוה (כמו גם בזמן התנעה קרה – עוד נקודה בעייתית במנועי דיזל מן השורה) הוא מתפקד במחזור אוטו. המעבר בין המחזורים השונים קורה בזכות מנגנון המשנה את יחס הדחיסה של המנוע – אבל איך בדיוק עובד המנגנון הזה, הוא דבר שמרצדס בוחרת שלא לחשוף בינתיים. כמובן שהמנוע משופע בשאר הטכנולוגיה המודרנית, למשל תזמון שסתומים משתנה והזרקת בנזין (כן, המנוע צורך בנזין רגיל) ישירה, ומצויד במגדש טורבו כדי להפיק הספק גבוה מנפח קטן – עוד דרך להשיג חסכון בדלק. לטובת החסכון בדלק הוסיפה מרצדס לחבילה גם יחידה היברידית, אם כי ככל הנראה מדובר בתוספת צנועה בסגנון הונדה סיוויק, ולא במערכת המאפשרת תנועה במצב חשמלי לחלוטין כמו בטויוטה/לקסוס. השורה התחתונה של כל הטכנולוגיה היצירתית הזו הוא מנוע בנפח 1.8 ל', המפיק 238 כ^ס, 40.8 קג^מ ויכול לנייד מכונית מסדר הגודל של ה-s—קלאס תוך כדי צריכת ליטר דלק אחד לכמעט 17 ק^מ... צריך לזכור, כמובן, שנתוני אבות טיפוס תמיד טובים בהרבה מאלו שמגיעים בסוף אל קו הייצור, ולו רק בגלל ששיקולי עלות ושימושיות שונים עדיין לא גבו את המס שלהם מפוטנציאל הביצועים. גם לא ברור מתי בדיוק תגיע הטכנולוגיה הזו אל המרצדס באולם התצוגה הקרוב אליכם – חלק מהטכנולוגיות, כגון הזרקת הדלק הישירה, כבר נמצאים במנועים נוכחיים של מרצדס (שם היא נקראת CGI); אחרות, כמו היחידה ההיברידית, יכנסו בקרוב לייצור סדרתי. אבל ככל הנראה יעברו עוד לא מעט שנים עד שנראה את מנוע ה^דיזאוטו^, כמו שקוראים לו במרצדס, במכונית סדרתית.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות