באמצע 05' הציגה מרצדס את מנוע ה-V8 האטמוספרי החזק בעולם, תואר שעדיין נשמר על ידי המנוע הנ"ל, לפחות בין המנועים הסדרתיים. זהו מנוע בנפח 6.2 ל', המשרת את הדור החדש של גרסאות ה-AMG של החברה, מחליף את מנוע ה-5.5 ל' מוגדש-העל. ובכן, בזמן שכולם היו עסוקים בלעקוב אחר חשיפת ה-M3 החדשה של ב.מ.וו, אנשי מרצדס הכינו הפתעה משלהם... הם עמלו ודחסו את מנוע ה-V8 המגודל לחרטומה של ה-C החדשה, רושמים שיפור משמעותי בהספק לעומת גרסת ה-AMG של הדור הקודם ומשגרים את המשפחתית היוקרתית של מרצדס הישר לראש מצעד הסוסים של הקטגוריה. ה-C63 (למה 63 כשהנפח הוא 6.2 ל'? ככל הנראה מסיבות היסטוריות, לזכר ה-AMG63 של שנות השישים, האמא של כל גרסאות השרירים למכוניות "רגילות", לפחות באירופה) מסתפקת בגרסה החלשה ביותר של המנוע מבין כל דגמי ה-AMG שמשתמשים בו. אך אין לכם מה לדאוג, עדיין מדובר ב-457 כ"ס בריאים (ב-6800 סל"ד) ו-61.2 קג"מ (ב-5000 סל"ד, כאשר 51 קג"מ זמינים כבר מ-2000 סל"ד). נתון המציב, כאמור, את ה-C63 מעל מתחרותיה מבית – האודי RS4 (עם 420 סוסים) והב.מ.וו M3 (עם 400 סוסים, בשני המקרים ממנועים בנפח קטן משמעותית). המנוע משודך לתיבת ה-7G המוכרת, והשילוב מספק ביצועים מצוינים – התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 4.5 ש' בלבד בדרך למהירות מרבית, מוגבלת, של 250 קמ"ש. נציין כי מדובר בשיפור גדול לעומת גרסת העל הקודמת של ה-C, ה-55 AMG שסיפקה 90 כ"ס פחות ונדרשה לעוד 7 מאיות כדי להגיע ל-100 קמ"ש. כצפוי, מרצדס לא הסתפקו בהשתלת מנוע חזק, ושיפרו את שאר המכלולים גם כן. המתלים מלפנים חדשים, עם מפשק מורחב ב-25 מ"מ, כאשר גם מאחור בוצעו שינויים במתלה שהגדילו את המפשק ב-12 מ"מ. ההגה והבלמים שודרגו כמו גם מערכת ה-ESP המציעה שלושה מצבים שונים – כולל אופציה לניתוק מלא של המערכת, במרצדס! ה-63 מוצעת עם חישוקי "18 נעולים בצמיגי 235/40 מלפנים ו-255/35 מאחור. מי שירצה, יוכל לבחור בחישוקי "19 עם צמיגים ברוחב זהה, אך בעלי חתך 35 מלפנים ו-30 מאחור. כמובן שגם הפנים לא קופח וזכה לקבל, בין השאר, מושבים קדמיים אוחזים יותר וגלגל הגה חדש. ה-C63 AMG תחל להימכר בתחילת 08' הקאלנדרית, ויש לשער שאם תרצו אחת, היבואן המקומי ישמח לספק לכם אותה.