הטנדר הגדול של פורד, ה-F-350 החדש, נוחת בארץ בימים אלה. הוא מבוסס על שלדת קודמו אך מציע מראה חדש, פנים שונה מהותית ואבזור משופר. המחיר, 216,000 ₪, לפני מע^מ, כמעט ולא השתנה אבל המנוע דווקא כן. עם 6.4 ל' ו-353 כ^ס מנוע ה-V8 כפול המגדשים גדול וחזק יותר מבעבר, אך גם מביא עימו בעיה – הוא מתאים לסולר ברמת סינון גבוהה, שכמעט ואינו קיים כרגע בארץ. פנינו ליואב חפץ סמנכ^ל דלק מוטורס לברר את הסוגיה. מה בדיוק הסיפור עם הגבלת סוג הדלק ב-F-350 ? ^הסיפור פשוט. דגם 2008 מגיע עם מנוע חדש אשר עומד בתקינה שתיכנס בעוד שנה. פורד פשוט הקדימה את התקינה בשנה ולכן הוא צריך סולר ברמה שונה. את הדלק הזה יש כרגע רק ב-15 תחנות בארץ כי מינהל הדלק טוען, ובצדק מסוים, שעדיין אין מספיק מכוניות שזקוקות לו. זה בוודאי לא אידיאלי אבל הם בצעו פריסה ארצית סבירה. צריך לזכור שבמקרה זה אנחנו הסנונית הראשונה ושהדבר יגיע למכוניות חדשות אחרות תוך שנה. כך שמספר התחנות ילך ויגדל ואנחנו ואחרים נלחץ כדי שזה יקרה. אני מקווה שכבר בחודשים הקרובים יהיו יותר עמדות של סולר כזה. האם זה מבריח את ה^קליינטים^? ^לא ממש. הלקוחות שבאים לרכב כזה רוצים אותו מסיבות מאוד ברורות. זה רכב עבודה שקונים בגלל כדאיות כלכלית. אנחנו בכל מקרה מראים לכולם את רשימת התחנות לפני הרכישה.^ ולנו רק נותר לקוות כי הסולר הנקי יותר יוצע מהר, לטובת האוויר שכולנו נושמים.