האמריקאים, כך יודעים כולם, לא ממש מחבבים מנועי דיזל. זאת אומרת, הוא בסדר גמור במשאיות, או בטנדרי עבודה גדולים וקשוחים, אבל לשאר המכוניות (וזה כולל גם כלי שטח מגודלים וטנדרים בינוניים וקטנים) האמריקאים מעדיפים בנזין. אלא שמחירי הדלק המאמירים גם ביבשת החדשה, במקביל לתקנות זיהום הולכות ומחמירות, מצליחות לשנות אפילו את ה-American way of life. אחת העדויות החותכות לכך היא מנוע הדיזל החדש – V8 בנפח 4.5 ל' – עליו הכריזה GM. הוא אומנם יכנס לשירות רק עוד שנה וחצי, בדגמי 2009, אולם הוא מכוון לפלחי שוק בהם לא היתה ל-GM דריסת דיזל עד היום – טנדרים בינוניים במשקל של עד 3,900 ק^ג (והאמר H2). ולא זו בלבד – אנשי החברה מדגישים כי הקדישו מאמצים רבים להקטנת מימדי המנוע, כדי שמידותיו יהיו דומות לשל מנוע V8 עם בלוק קטן, אלו המשמשים ברב מכוניות הנוסעים של GM, רומזים באלגנטיות על כוונות עתידיות. מאמצים אלו כוללים פריטים שאיננו רגילים לפגוש במנועים אמריקאים, שבד^כ מעדיפים פשטות מבנית ומחיר נמוך על חשבון קומפקטיות – למשל תכנון מכסה שסתומים הכולל בתוכו את סעפת היניקה והפליטה, או שימוש בברזל מיוחד (CGI) לבלוק המנוע כדי לאפשר מימדים קומפקטיים יותר. גם סעיף הטכנולוגיה מודרני לחלוטין, מהסוג שאפשר לפגוש במנועי דיזל אירופאים מודרניים – מגדש טורבו בגאומטריה משתנה, ארבעה שסתומים לצילינדר המופעלים בעזרת צמד גלי זיזים לכל שורת צילינדרים והזרקת מסילה בלחץ גבוה המאפשרת עד חמש הזרקות נפרדות בכל פעימת עבודה (יותר הזרקות משמען עבודה מדויקת, חסכונית ושקטה יותר). לטובת זיהום האוויר יכלול המנוע מסנן חלקיקים וממיר סלקטיבי (הנעזר בתוסף מיוחד, הנקרא אוריה, לניטרול תחמוצות החנקן בגזי הפליטה) ו-GM מבטיחים שלא רק שהמנוע יהיה מזהם פחות מכל מנוע בנזין מקביל או דיזל נוכחי, אלא גם יעמוד בתקנות זיהום האוויר הנוקשות שיכנסו לתוקף בארה^ב ב-2010. כל הטכנולוגיה המודרנית מתבטאת גם בשורה התחתונה, זו של ההספק והמומנט –אין עדיין נתונים סופיים, כמובן, אך מהנדסי החברה מבטיחים כי ההספק יעמוד על יותר מ-310 כ^ס ומעל ל-72 קג^מ. נתונים בטריטוריה של מנועי הדיזל הבכירים של הטריו מגרמניה. דרך אגב, למרות שהמנוע יקרא דורמקס, כמו אחיו הגדול שפגשנו כבר בארץ בסילברדו ובסוואנה, הפעם המנוע פותח עצמאי, על-ידי GM, ללא עזרת איסוזו, אותה נאלצה GM למכור כדי לגיס מזומנים.