התהליך המוכר הזה מתחיל להיות קצת מייגע: חשיפה הדרגתית של דגם חדש כאשר כל פעם מטופטף עוד קצת מידע. אולי די? על כל פנים, אחרי ששמענו איך בחר הציבור את השם למכונית כשעדיין לא היתה קיימת, ואחרי שראינו את הקונספט בתערוכת לוס-אנג'לס בשנה שעברה, ואחרי שראינו תמונות מהניסויים בנמיביה – מפרסמת עכשיו פולקסווגן תמונות "מסודרות" ונקיות של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, ומפרסמת עוד קצת פרטים. לא, זה עדיין לא מפרט מלא – צריך שישאר משהו להשקה הציבורית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, לא? ובכן בנוסף למה שכבר פורסם, מתגלים לנו עכשיו ממדיו של הטיגואן: אורכו 4.40 מ' ורוחבו – 1.80 מ'. על יכולת השטח שלו עם האופציות השונות כבר סיפרנו לכם, אבל הפעם אנו שומעים עוד על היצע המנועים. אלו יהיו כולם מוגדשים, בנזין TSI או דיזל TDI – אבל פולקסווגן נוקטת בניסוח מעניין לגבי מנועי ה-TSI, וטוענת כי יהיו כולם מוגדשי-טורבו, עם הספקים מ-150 ועד 200 כ"ס. המינוח כאן מבלבל: מנועי ה-TSI עד עתה היו כפולי-הגדשה, דהיינו עם מגדש-על בשילוב טורבו (למעט החדש והחלש ביותר שהוצג לא מזמן שהיה רק מוגדש-טורבו); כמו כן, כולם עד עתה בעלי נפח 1.4 ל'. מה בדיוק תציע פולקסווגן בטיגואן? ואיזה מנוע TSI יוציא 200 כ"ס, כאשר יש לפולקסווגן תחת היד מנוע TFSI מוכח עם אותה תפוקה? נחכה ונראה. אנו מנחשים שיש כאן פשוט טעות בניסוח. חידוש מעניין מופיע בתחום הדיזל: במפתיע, מדברת פולקסווגן על מנועי 2.0 ל' חדשים עם הזרקת מסילה משותפת, בניגוד למנועים הנוכחיים שהם מסוג PDE (הזרקת-סילון, בתרגום חופשי). מנועים אלו עורכים הופעת-בכורה בטיגואן. המפתיע הוא כי נתוני ההספק והמומנט של צמד מנועי ה-TDI הללו זהים בדיוק למנועי ה-PDE הנוכחיים: 140 או 170 כ"ס, 32.6 או 35.7 קג"מ. פולקסווגן מספרת כי שני המנועים עומדים כבר עתה בתקני יורו 5 שיכנסו לתוקף רק ב-2009.