לפני הכל, גילוי נאות: אופנועי ים הם באמת אופנועים בערך כמו שטרקטורונים הם באמת טרקטורים. מצד שני, הרבה יותר נוח לקרוא להם ככה מאשר ^כלי מים לשימוש אישי^, שזה הכינוי הרשמי שלהם באנגלית. ומצד שלישי, כשמזמינים אותנו לבוא ולתת גז על משהו עם יחס הספק-משקל גבוה יותר משל פאגאני זונדה, ושאפשר לרסק אתו כמה שרוצים בלי שהוא או אנחנו נפגע, אנחנו לא מתחילים לבדוק לסוס הזה את השיניים. החדשה הגדולה בעלם השיט ל-2007 היא שסי-דו כבר לא עושה את אופנועי הים החזקים ביותר – קאוואסאקי נטלה את התואר הזה השנה עם ה'אולטרא 250' – אבל את יבואני סי-דו זה לא מטריד במיוחד. בצדק, כנראה: היצרן מחזיק בלמעלה מ-50% משוק אופנועי הים העולמי, ובישראל נתח השוק של סי-דו דומה. כך שלפחות בינתיים סי-דו לא מחדשת את מירוץ-החימוש, ומסתפקת ב-215 כ^ס בדגמיה החזקים ביותר – ותאמינו לי שצריך יד מיומנת וים חלק מאד כדי לנצל את כולם. את ההספק המעניין הזה מקבלים ממנוע ה-4 פעימות המוכר מתוצרת רוטאקס, עם 3 צילינדרים ונפח 1.5 ל'. ההספק הגבוה מתקבל בסיוע מגדש-על ומצנן-ביניים; בלעדיהם מסתפק המנוע ב-155 כ^ס. את מלוא 215 הסוסים מוצאים במספר דגמים, רובם מוכרים משנים קודמות: ה-RXT התלת-מושבי, ה-RXP הדו-מושבי וה-GTX התלת-מושבי המפואר. מה שהשתנה הוא שגרסת ה-Wake של ה-GTX, שמותאמת במיוחד לגרירת גולש סקי או וייקבורד, מוצעת השנה לא רק עם מנוע בעל 155 כ^ס אלא גם עם 215 כ^ס. בנוסף, ה-RXP מוצע השנה גם בגרסת 155 כ^ס, למי שנהנה מהזריזות, הממדים הקומפקטיים (יחסית) וקלות-המשקל (היחסית) של כלי המיועד לשני רוכבים בלבד אך אינו מעוניין לפחד כל כך... ככל הנראה, התוספת המשמעותית ביותר להיצע היא גרסת 155 כ^ס של ה-GTI, הדגם התלת-מושבי היותר-עממי של סי-דו שעד עתה הוצע עם 130 כ^ס בלבד. הגרסה החדשה נבדלת מאחותה החלשה יותר בצבע אפור בשילוב עם צהוב (גרסת ה-130 כ^ס מגיעה בלבן+צהוב), משקלה נמוך משל הדגמים התלת-מושביים האחרים כך שהשליטה קלה יותר, ומחירה זול יחסית. בעוד ההספקים המירביים לא השתנו, עברו רוב הכלים דיאטה שהושילה כ-30 ק^ג מהותיים ממשקלם. עוד הם זכו לכידונים רחבים יותר, והיותר-יקרים בהם קיבלו גם אפשרות לשינוי גובה הכידון (אם כי באופן מסורבל מעט, באמצעות ברז). עוד שינוי הוא אפשרות לשלושה מפתחות שונים: בעבר ניתן היה לקבל מפתח למידה המגביל משמעותית את הסל^ד המירבי, בנוסף למפתח הרגיל הבלתי-מוגבל. השנה ניתן לקבל מפתח נוסף עם הגבלת-ביניים. את ההיצע של סי-דו משלים ה-3D הספורטיבי יוצא הדופן, המיועד לרוכב יחיד ומאפשר עד 5 מצבי ניהוג – מישיבה נמוכה (^קארט^) ועד עמידה (^Vert^). סי-דו 2007: מחירים (כולל נגרר וציוד כושר שיט) דגמי GTI: מ-63,500 ש^ח ועד 73,000 שקלים עבור גרסת ה-SE עם 155 כ^ס 3D: החל מ-68,000 ש^ח RXP: מ-76,500 עד 85,000 ש^ח RXT: כ-88,000 ש^ח GTX: מ-78,000 עד 97,500 ש^ח