פולקסווגן יודעת את העבודה. הפעם אנחנו לא מתייחסים לאיכות כלי הרכב, או לתיבת ה-DSG, אלא דווקא לצד השיווקי – ובפרט היכולת שלה למשוך תשומת לב, ואזכורים, לרכב הפנאי הקטן שלה. למי שלא זוכר, במקרה של הטיגואן (Tiguan) זה התחיל בתהליך בחירת שם בשיתוף הציבור, לאחר מכן הוצג הרכב בתערוכת לוס אנג'לס בסוף השנה שעברה, ועכשיו מפרסמת החברה תמונות שצולמו בזמן המבחנים שעבר הרכב במדבר בנמיביה (מה שמסביר את המראה הלא לגמרי מוגמר בתמונות – שימו לב לסמל המוזר, ניסיון הסוואה קליל), טרום השקתו הצפויה בתערוכת פרנקפורט. לפי מספר מקורות ברשת, פולקסווגן גם הזמינה מספר עיתונאים לאירוע כדי לשמוע את דעתם לגבי הרכב החדש. אז הצליח להם לחבר'ה ב-VW, כי הנה אנחנו כותבים, שוב, על הטיגואן, אם כי לשם שינוי יש גם פרטים טכניים רבים מעבר לתמונות. בצד המתלים נספר כי מלפנים תמצאו מתלה מקפרסון ואילו מאחור מתלה רב חיבורי – כמו בגולף עליה הוא מבוסס. היצע המנועים כולל מנועי בנזין במבחר הספקים – 150, 170 ו-200 כ^ס ובצד הדיזל 140 ו-170 כ^ס, כאשר הכוח מעובר לגלגלים דרך מערכת ההנעה הכפולה של VW, ה-4MOTION, שמשלבת את הגלגלים האחוריים על-פי דרישה. הטיגואן יוצע בשתי גרסאות: הראשונה היא “Trend & Fun” הפונה פחות לשטח ומציעה זווית גישה של 18 מעלות, ומעליה גרסת ה-“Sport & Style” שתציע תוספת של 10 מעלות בזווית הגישה. הגרסה הראשונה בעלת חישוקי ^16 עם צמיגי 215/65 והשניה מגיעה כסטנדרט עם חישוקי ^17 עם צמיגי 235/55 ויש גם אופציה לחישוקי ^18 עם צמיגי 235/50. גרסת השטח (“Sport & Style”) תציע מפרט שטח מרשים - מערכת בקרת גלישה במורד, מערכת סיוע בעליה (ככל הנראה מערכת המסייעת בזינוק בעליה – התאור לא ברור במיוחד בהודעה לעיתונות), נעילת דיפרנציאלים אלקטרונית (בעזרת מערכת בקרת המשיכה) ומצב ^שטח^ למערכת ה-ABS, שמתאים את פעולתה לעבודה על חול ובוץ. פולקסווגן מתגאה במערכת ניווט ורדיו חדשה לגמרי, הכוללת דיסק קשיח בנפח 30 ג'יגה, ונשלטת על ידי מסך מגע ^6.5. המערכת מתוכננת לזכור עד 500 מסלולים בשטח, גם באזורים בהם אין מפות מוסדרות. בנוסך מוצעת גם מצלמה שתעזור לכם במשימת החניה. לסיכום נזכיר שהטיגואן יוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר השנה, והוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה בפברואר 08'.