בהודעה לעיתונות שפרסמה אתמול פיאט, מסרה כי היום תחשוף באתר-העיתונות שלה את גרסת האבארת' של הגרנדה-פונטו. העיתונות האיטלקית לא חיכתה, וכבר אתמול פורסמו תמונות של האבארת' החדשה. עבור האיטלקים, ולא רק עבורם, יש משמעות מיוחדת לשם הזה: סדנת אבארת' העניקה טיפול חם ואוהב לדגמי פיאט רבים בהיסטוריה (ולא רק פיאט, כמובן), קטנים וגדולים, החל מה-500 האהובה והמיתולוגית. ב-1971 הפכה אבארת' למחלקה פנימית בפיאט, ושמה עיטר גרסאות ספורטיביות של היצרן האיטלקי. הופעת גרסת אבארת' של הפונטו מהווה מעין קאמבק של המותג, ששמו פורט על נימי נפשם של חובבי רכב ברחבי העולם.
אוקיי, מספיק להשתפך. הגרנדה פונטו אבארת' מצויידת בגרסת מחוזקת של מנוע ה-1.4 ל' טורבו 'T-ג'ט', עם 150 כ"ס (ובואפן חריג, החברה מצהירה על 155 כ"ס עם שימוש בדלק 98 אוקטן). בעתיד יוצע קיט המעלה את ההפסק ל-180 כ"ס מכובדים. על הביצועים אין הצהרה בינתיים. המכונית שתוצג בז'נבה מוגדרת כ-Preview, קדימון; גרסת הייצור תוצג בספטמבר הקרוב בתערוכת פרנקפורט, יחד עם הפיאט 500 החדשה והמיוחלת.
בתמונות כאן ניתן לראות גרסה חמה עוד יותר אשר תוצג גם היא בז'נבה והמיועדת למירוצי ראלי: גרנדה פונטו אבארת' S2000, עם הנעה כפולה ו-270 כ"ס.