נושא "טרקטורוני המשא" היה פרצה בטיחותית הקוראת לגנב, ובמקרה הזה לנערי שמנת בני 16. כלי הרכב שזכו להגדרה זו אפשרו לאותם בני נוער, ובתנאי שהוריהם יכלו לרכוש עבורם כלים לא-זולים אלו, לעלות על הכביש הציבורי ללא הכשרת נהיגה בסיסית. אומנם היה מדובר, בד"כ בכלי רכב איטיים יחסית, אולם מצד שני, בחלק מהמקרים הבטיחות הפאסיבית והאקטיבית שהם הציעו היתה מתחת לכל ביקורת בהשוואה למכוניות של ממש. עכשיו, לאחר שהנושא עלה לכותרות בעקבות תאונת דרכים קטלנית בכפר שמריהו (שלמרבה האירוניה לא היתה קשורה ישירות למהות הכלי – נערה נהגה לא חגורה נגד כיוון התנועה, והיתה נהרגת, כנראה, גם אם היתה נוהגת במכונית), שינה משרד התחבורה את התקנות בנושא, וביטל למעשה את הפרצה – מעתה נהיגה בטרקטורוני המשא בכביש תדרוש רשיון נהיגה למכונית ותותר מגיל 17 בלבד, מה שמבטל למעשה את זכות הקיום של טרקטורוני המשא כפתרון תחבורתי לנערים. היינו רוצים לנצל הזדמנות זו כדי להזכיר למשרד, שבימים אלו השלים את אימוץ תקנות הרישוי האירופאיות, את קטגורית ה"קטנועים ארבע גלגליים" האירופאית – מכוניות עירוניות מיניאטוריות הדורשות רשיון נהיגה מקביל לשל קטנוע – ולהציע לו לשקול שוב את אימוצה, כפתרון ניידות לבני –נוער שאינם מעוניינים לרכב על קטנוע. סימן השאלה בכותרת הוא בשל העובדה כי נערים מגיל 16 בכל זאת יוכלו להמשיך ולנהוג בטרקטורוני המשא "ככלי עבודה חקלאי" – ומשרד התחבורה לא מפרט מה בדיוק מגדיר "עבודה חקלאית", משאיר בזאת עדיין פרצונת קטנה בגדר.