נורבגיה קרה לא פחות משוודיה וגם לא פחות מושלגת. כמובן שזה לא מפריע לאלופי הראלי לשעוט במשעולים הלבנים במהירות ממוצעת של יותר מ-100 קמ^ש, כאשר זוהי להם הפעם הראשונה בה הם מתחרים במדינה הסקנדינבית במסגרת ה-WRC. נורבגיה מצטרפת השנה לסבב אליפות העולם בראלי לאחר אירוע ניסיון מוצלח בשנה שעברה, בו ניצח הנינג סולברג המקומי. אחיו פטר, יש לציין, הוא אלוף העולם היחיד שהניבה המדינה הצפונית הזו. וכיאה לאירוע ראשון, מייצר ראלי נורבגיה כותרות מפתיעות ומרתקות. לא ברור מה חשוב יותר – העובדה כי מיקו הירבונן הצעיר הוביל לאורך כל המרוץ וניצח בו באופן כה משכנע, או העובדה כי אלוף העולם 3 פעמים והאיש שלא סיים ראלי מחוץ לפודיום מאז עונת 2005, סיים את הראלי במקום ה-14 בלבד והוכיח שגם הוא אנושי. זה החל כבר ביום הראשון – הירבונן תפס את ההובלה לאחר שניצח את סטייג'ים 1 ו-3 בהפרש מרשים מלואב ומאותו הרגע לא הרפה. לואב, מסתבר, פגע בערמת שלג גדולה בסטייג' הראשון והתלונן בנוסף שדפי הניווט שלו רצים מהר מדי ואינם מתואמים במדויק. כמובן שזה לא הפריע לו לנצח בחמישה קטעים עוד באותו היום, אך בסופו הוא היה עדיין שלישי אחרי גרונהולם, בהפרש של שניות בודדות. פטר סולברג התמקם רביעי והיה המקומי המוביל – דקה שלמה מאחור. היום השני סיפר משהו אחר לגמרי – כמה נהגים מובילים נפלו חזק עקב תאונות ותקלות, ביניהם טוני גרדמייסטר, דניאל סורדו ובאופן מפתיע – גם סבסטיאן לואב. הוא פגע בערמת שלג גדולה בסטייג' 12 ולא יכול היה להיחלץ במשך דקות ארוכות. בקטע שלאחר מכן הוא נתקע שוב ואיבד בסך הכל כמעט 20 דקות, כשהוא נופל מקומות רבים מטה. בראש הטבלה כלום לא השתנה – הירבונן וגרונהולם נותרו צמודים בראש, ומאחור התחרו שני אחים – פטר והנינג – על המקום השלישי. בסוף היום השני היה זה פטר שהוביל ב-10 שניות בלבד, אבל היום השלישי עמד בפתח... לאורך היום האחרון סגר גרונהולם אט-אט על הירבונן, אך לא הצליח לעקפו. שניות בודדות הפרידו בין השניים, וזיכו את הירבונן בהוכחה הניצחת שהוא יכול לעמוד ולנצח מול הטובים ביותר. בראלי אוסטרליה בשנה שעברה, עת כבש את הראלי הראשון שלו, טענו רבים כי עשה זאת רק בהעדרם של גרונהולם ולואב. כעת הוא הוכיחם אחרת וקיבע את מעמדו כאחד הכישרונות הגדולים של השנים הבאות. מבין האחים סולברג, היה זה דווקא הנינג, הנוהג עבור סטובארט-פורד, שזכה לעמוד על הפודיום. שני המקומיים התחרו זה בזה לכל אורך הראלי, וסיימו אותו בהפרש של כ-16 שניות בלבד. אחריהם בטבלה התייצב ג'רי-מאטי לטבלה הפיני, שסגר חמישייה סקנדינבית מובילה ונקודות נוספות עבור קבוצת סטובארט. אחריו התמקם ג'יג'י גאלי, שזכה במקום שישי עם המיצובישי לנסר שלו, לאחר שמנפרד סטוהל ביצע תאונה קטנה בסטייג' האחרון. דניאל קרלסון הנוהג בקסארה עבור קרונוס סיים שביעי, ויאן קופקי הצ'כי נהג בסקודה פרטית והיה מאושר עם המקום השמיני. כרגע, לואב ממוקם שלישי בטבלת הנהגים ופורד מובילה בגדול את טבלת הקבוצות. אבל העונה עוד ארוכה... דירוג ראלי נורבגיה: 1. מיקו הירבונן (פורד) –3:28:17.0 (10 נק') 2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 9.5+ (8 נק') 3. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 3:44.6+ (6 נק') 4. פטר סולברג (סובארו) – 4:01.1+ (5 נק') 5. ג'רי-מאטי לטבלה (סטובארט פורד) –5:30.7+ (4 נק') 6. ג'יג'י גאלי (סיטרואן פרטית) – 7:05.2+ (3 נק') 7. דניאל קרלסון (קרונוס סיטרואן) – 9:23.7+ (2 נק') 8. יאן קופקי (סקודה פרטית) – 11:49.9+ (1 נק') דירוג נהגים אחרי 3 מרוצים: 1. מרקוס גרונהולם (פורד) – 24 נק' 2. מיקו הירבונן (פורד) – 20 נק' 3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 18 נק' 4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 11 נק' 5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 8 נק' 6. פטר סולברג (סובארו) – 6 נק' דירוג קבוצות אחרי 3 מרוצים: 1. פורד – 44 נק' 2. סיטרואן – 28 נק' 3. סטובארט M-sport פורד – 16 נק' 4. סובארו – 15 נק' 5. OMV קרונוס – 14 נק'