אחרי תמונות שדלפו לרשת, הצגת גרסת "קונספט סטיישן" כמעט סדרתית לחלוטין בתערוכת פריז ואפילו כיכוב בפרק האחרון בסדרת סרטי ג'ימס בונד, מגיע זמן החשיפה הרשמית. כמעט. פורד משחררת אומנם תמונות של כל הגרסאות ושל פנים המכונית, בתוספת קצת מידע על האבזור והבטחות ה"יותר" הרגילות, אבל עדיין שומרת חלק גדול מהנתונים קרוב לחזה. בין הפרטים שנחשפו כלולים כל המנועים ותיבות ההילוכים – כולל מנוע 2 ל' (145 כ"ס) עם תיבה אוטומטית בת חמישה הילוכים ומנוע 2.3 ל' (161 כ"ס, ככל הנראה זה המוכר לנו מהמאזדה6) המשודך לתיבה אוטומטית בת שישה הילוכים. יש גם היצע רחב של מנועי דיזל (1.8 ל' 100 ו-125 כ"ס, 2.0 ל' 140 כ"ס ו-2.0 ל' 130 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית, אותה אחת כמו ב-2.3 ל' בנזין) אבל אם אפשר ללמוד מן העבר של "דלק מוטורס", הסיכוי שנראה איזו מגרסאות הדיזל בארץ הוא זניח. הדגם הבכיר, שגם אותו כנראה לא נראה בארץ, ישתמש במנוע המוכר שמקורו בפורד ומשמש גם את הפוקוס הבכירה – 2.5 ל' מוגדש טורבו עם 220 כ"ס (שזה בדיוק כפול מגרסת ה-1.6 ל' הבסיסית, שגם את ספר הרכב שלה כנראה שלא יתרגמו לעברית). כל שלושת גרסאות הבסיס – חמש דלתות, ארבע דלתות וסטיישן – יהיו זמינות מיד עם תחילת השיווק, בארבע רמות גימור שונות. פורד בחרה להציג שתי רמות גימור בכירות – גיהה וטיטניום. הראשונה מכוונת לקהל השמרן, עם דיפוני עץ וכרום, בעוד הפנים בטיטניום מעוצב באופן מודרני ועדכני יותר. כל רמות האבזור יכללו בקרת יציבות וחיבור לנגן MP3, ותהיה גם אופציה לבקרת שיוט אקטיבית. בפורד מודעים, כמובן, להילה הדינמית שצברו הדורות הקודמים של המונדיאו, ולא מתכוונים להזניח סעיף זה – לפחות לא בהודעה לעיתונות. מבנה המתלים הבסיסי נשאר זהה – תמוכות מקפרסון לפנים ומתלה רב חיבורי מאחור, אך המפשק הורחב והמתלה הקדמי יושב עתה על תת-שלדה נפרדת – מבנה המאפשר, תאורטית, הגברת דיוק המתלים מבלי לפגוע בנוחות. פורד טוענים כי המונדיאו החדשה שקטה משמעותית מקודמתה, וכי ניסויים במנהרת רוח הראו כי רעשי הרוח הם הנמוכים ביותר בקבוצתה. הם מוסיפים גם הבטחה לאיכות משופרת של חומרים ובניה בתא הנוסעים כדי לחזק את טענתם כי המונדיאו החדשה תיתן הרגשה איכותית מאי פעם. אנחנו מבטיחים לבדוק זאת (לפחות את החלק של איכות בניה ותחושה) בעוד פחות מחודש, בתערוכת ז'נבה.