שוק הסטיישנים הענק בארה^ב ספג בעשור ומשהו האחרונים מכה קשה מרכבי ה-SUV. אמהות בכל רחבי היבשת גילו כי אפשר לקבל את אותו נפח מטען ושימושיות ברכב גבוה יותר, שמשדר תחושת עוצמה ובטחון במקום ^מרובעות^ – אז למה לא? אבל זה לא הצליח לשכנע את וולוו, ^גברת סטיישן^ בכבודה ובעצמה, לוותר על דגם סטיישן יעודי. עכשיו היא מציגה את הדור החדש של ה-v70, מי שהחלה את דרכה כגרסת סטיישן קופסתית של ה-850 היא היום גדולה בהרבה (עם אורך של 485 ס^מ ורוחב של 186 ס^מ, היא אפילו גדולה יותר מה-s80 החדשה) ומעוצבת הרבה יותר. למרות הגידול בממדים (14 ס^מ באורך, ו-6 ס^מ לרוחב) השלדה קשיחה יותר ב-15%, ויחד עם בולמים מתכווננים חשמלית אמור להתקבל ניהוג איכותי מבעבר. לא רק הניהוג נהנה מהקשיחות המוגברת, כמובן, אלא גם את הבטיחות – סימן ההיכר של וולוו. מלבד כריות האוויר הרגילות (כולל וילונות צד גדולים במיוחד, כך שיגנו גם על ראשם של נוסעים נמוכים) אפשר למצוא ברכב בקרת משיכה ויציבות כסטנדרט ואת בקרת השיוט המשולבת עם התרעת התנגשות שכבר פגשנו ב-S80. עוד אלמנט בטיחות מעניין הוא מושב ילדים – בוסטר – אינטגרלי הניתן להתאמה לשני גבהים שונים, כך שיתאים לילדים בגובה של החל מ-95 ס^מ ומשקל של החל מ-15 ק^ג. חגורת הבטיחות הרלבנטית מותאמת גם היא למשקל המופחת והמבנה העדין של ילדים. אבל מהות הסטיישן היא תא המטען – וגם כאן רושמת וולוו שיפורים לעומת הדור הקודם (55 ל' תוספת לנפח האחסון) ורשימת אבזור נדיבה – טבעות עיגון בדפנות ועל מסילות אלומיניום ברצפת התא מאפשרים מגוון אפשרויות קשירה (של מטען, טל, של מטען!), תא ננעל מתחת לרצפה וכמובן אפשרות קיפול המושב הקדמי המחולק ביחס של 40:20:40. למי שנוחות העמסה היא ערך עליון אצלו מציעה וולוו אופציה של רצפת תא-מטען נשלפת להעמסה וגישה נוחים לכל שטח תא המטען. ובלי מנועים הרי אי אפשר – ה-V70 החדשה, שתגיע לאולמות רק בעוד חצי שנה, תציע מגוון מנועים בהספקים של 163 עד 285 כ^ס. המנוע החזק בחבורה הוא מנוע T6 חדש, נגזרת של מנוע ה-3.2 ל' האטמוספרי שפגשנו ב-S80 (ומותקן גם בפרילנדר) שנפחו הוקטן ל-3.0 ל' והוא זכה למגדש טורבו טווין-סקרול, לשיפור תגובת המצערת. המספרים המתקבלים מכובדים למדי, גם אם לא מדהימים בעולם של רפליקות ראלי יפניות – 285 כ^ס ו-40.8 קג^מ. שאר המנועים הם המנועים המוכרים של היצרן – 2.4 ל' דיזל עם 163 ו-185 כ^ס ו-2.5 ל' טורבו עם 210 כ^ס.