בחודש יוני השנה הכריזה פיז'ו על כוונתה ללכת בעקבות אודי (טוב, היא לא השתמשה בניסוח הזה בדיוק) ולהתמודד במירוץ הלה-מאן היוקרתי ב-2007 עם מכונית מונעת דיזל, ואף הראתה לנו את המנוע המיועד: V12 שרירי. עכשיו, בתערוכת פריז, מראה לנו פיז'ו את המכונית עצמה, 908 (השם המלא כולל את כל האותיות שמופיעות בכותרת לידיעה זו, שלא תהיה טעות) – ואין מה לומר, היא נראית נהדר... בניגוד למה שאנו רגילים לראות בקטגוריית אבות-הטיפוס בלה-מאן, ה-908 איננה פתוחה אלא סגורה, זאת בהתאם לשינוי בתקנות עליו הוכרז השנה: מ-2010 יותרו רק מכוניות סגורות בקטגוריית ה-LMP1 הבכירה. כיום מותרות מכוניות פתוחות או סגורות, אך הלכה למעשה, מכוניות פתוחות מגלות יתרון מסויים על המסלול ולכן זו כיום ברירת המחדל בקטגוריה; הבנטלי EXP8, זוכת המירוץ של 2003, היתה מכונית ה-LMP1 היחידה בעלת גג סגור שניצחה בשבע השנים האחרונות. מטרת השינוי, אגב, היא לגרום למכוניות ה-LMP1 להיות דומות יותר למכוניות-כביש. אין ספק שאנו רואים מכוניות כמו הפיז'ו 908 עומדות איתנו בפקקים בדרך לעבודה כל יום... על כל פנים, פיז'ו מסתערת על הלה-מאן במלוא המרץ, ותנסה להמשיך את דרכה של ה-905 אשר הביאה ליצרן הצרפתי זכיות במירוץ היוקרתי ב-1992-3. מנוע ה-V12 דיזל בנפח 5.5 ל', המפתח כ-700 כ^ס ו-122 קג^מ (קצת יותר מליריבה משטוטגרט), יסייע לה מן הסתם להיות מהירה די הצורך, בסיוע בקרת אחיזה ודיפרנציאל מוגבל-החלקה שמן הסתם יצטרכו לעבוד קשה. מרכב מונוקוק עשוי סיבי פחמן, תיבה סקוונסיאלית עם עד 6 הילוכים – כל אלו הם מאפיינים שגרתיים למדי במכוניות מסוג זה. פחות שגרתית היא הזוית של 100 מעלות בין חטיבות הצילינדרים במנוע, במטרה להשיג מרכז-כובד נמוך ככל האפשר. כיאה למנוע דיזל מבית פיז'ו, אגב, הוא מצוייד בצמד מסנני-חלקיקים... עוד נוכל לספר לכם שאורך המכונית הוא 4.65 מ', רוחבה 2.00 מ' ומשקלה לא יהיה פחות מ-925 ק^ג, המינימום המותר לפי התקנות.