הנה היא, רשמית ובמלוא הדרה: האודי החוקית-לכביש הספורטיבית ביותר, נושאת שם עם חיבור ישיר למסלול. ה-R8, גרסת הייצור של קונספט הלה-מאן מתערוכת פרנקפורט 2003, נחשפה אתמול במסיבת עיתונאים ערב פתיחתה של תערוכת פריז, היום. פנקסי ההזמנות אצל סוכני אודי פתוחים החל מהיום והמסירות בפועל יחלו במחצית הראשונה של 2007.
כפי שכבר היה ידוע מתצלומי-ריגול, ה-R8 הדו-מושבית שומרת באורח יוצא-דופן על העיצוב הדרמטי של הקונספט, עם פרופורציות רחבות ונמוכות, תא-נוסעים קדמי ואחוריים ארוכים ושריריים. הלמבורגיני גאיארדו היא שתרמה את הפלטפורמה שלה ל-R8 ובהשוואה אליה האודי מעט גדולה יותר: בסיס הגלגלים הוא 2.65 מ', 9 ס"מ יותר מהגייארדו; האורך הוא 4.43 מ' (13+ ס"מ), הרוחב זהה לזה של הלמבורגיני ועומד על 1.90 מ' וגובה של האודי הוא 1.25 מ', 8.5 ס"מ יותר. האודי גם כבדה יותר, 1,560 ק"ג.
את ההנעה מספק מנוע ה-4.2 ל' V8 הזרקה-ישירה גבה-הסל"ד של האודי RS4, בהספק מירבי זהה של 420 כ"ס (ב-7,800 סל"ד). המומנט המירבי של 43.9 קג"מ מתקבל בין 4,500 ל-6,000 סל"ד, ו-90% ממנו זמינים בין 3,500 ל-7,600 סל"ד. זה מספיק לתאוצה מ-0 ל-100 ב-4.6 שניות ולמהירות מירבית של 301 קמ"ש; בשני המקרים מדובר במדרגה אחת מתחת לביצועים של הגיארדו, החלטה מודעת של אודי כדי לא ליצור תחרות פנימית למותג האיטלקי שלה. לעומת זאת אלו נתונים שבהחלט מציבים את ה-R8 מול פורשה 911 קאררה S, למשל.
ועכשיו לחדשות הטובות באמת: לרוכשים תינתן האפשרות לבחור בתיבה ידנית לכל דבר להעברת הכוח (המגיע דרך הנעת קוואטרו לכל הגלגלים, מיותר לציין). כאופציה תוצע גם גרסת אודי לתיבת ה-DSG הרובוטית, המכונה R-טרוניק. זו תופעל הן באמצעות משוטי-הגה והן באמצעות ג'ויסטיק-הילוכים במיקום הקונבנציונלי, והיא נעזרת בטכנולוגיית Shift By Wire לקבלת החלפות-הילוכים מהירות ביותר. עוד חדשה טובה לחובבי ההגה (תרתי משמע...) היא שמערכת ההיגוי שומרת על תגבור הידראולי.
ה-R8 מגיעה עם חישוקי "18 סטנדרטיים עם צמיגים במידות 235/40 מלפנים ו-285/35 מאחור. חישוקי "19 הם אופציה. עוד ברשימת האופציות: תאורת LED לכל הפנסים – לראשונה במכונית סדרתית כלשהי (תאורת LED אחורית היא ציוד תקני) – תוצע החל מסוף 2007. בולמים מגנטיים אדפטיביים הם אופציה נוספת. ה-R8 תיוצר בפס-ייצור קטן יעודי עבורה במפעל אודי בנקארסולם, בהיסקף שלא יעלה על 15 מכוניות ביום. אודי לא מדברת על מחירים אך ככל הנראה, אם יש לכם משהו כמו 100,000 אירו בכיס לא יזרקו אותכם מהסוכנות.