איכות הסביבה היא נושא חם בימים אלו, והונדה מתגייסת למערכה עם סדרה של חידושים עליהם הכריזה השבוע במגוון תחומים. מכונית-הקונספט FCX, שהוצגה בתערוכת טוקיו 2005, הוצגה עכשיו בגרסה נוסעת ומתפקדת, עם תא-דלק חדש ומשופר, קטן וחזק מקודמו. תכנון ייחודי של יחידת ההנעה הקומפקטית מאפשר לשכנה בתעלה במרכז המכונית ולהציע סדאן מרווחת ונמוכת-פרופיל; תא הדלק מסוגל לייצר תפוקה של 136 כ"ס, והוא מספק כוח למנוע חשמלי בהספק של 129 כ"ס בעל מומנט מירבי של 26.1 קג"מ. זה מספיק למהירות מירבית של 160 קמ"ש, כאשר מיכלי מימן דחוס בנפח של כ-170 ל' מספקים טווח נסיעה גדול של 570 ק"מ בזכות יעילות גבוהה של המערכת (הניצולת האנרגטית המוצהרת היא 60%, פי שלושה משל מנועי בנזין קונבנציונליים ופי שניים משל מכוניות היברידיות). עוד הציגה הונדה את מה שהיא מגדירה כמנוע דיזל של הדור הבא, בו הופחתה פליטת המזהמים לרמה של מנועי בנזין. הפעולה הנקיה הושגה בסיוע ממיר קטליטי "מהפכני" כלשון ההודעה לעיתונות, המאפשר הפחתה ניכרת בפליטת תחמוצות חנקן רעילות. ממיר חדשני זה שודך למנוע ה-2.2 ל' דיזל הנוכחי של הונדה, בו בוצעו עוד שיפורים במבנה תא השריפה, הגברת לחץ ההזרקה ל-2,000 באר ועוד. בתחום הבנזין הוכרז על מנוע VTEC מתקדם, עם דור חדש של תזמון והרמת-שסתומים משתנים באופן רציף. מנוע זה מציע חסכון של 13% בצריכת הדלק ופליטה זעומה של מזהמים, והוא מיועד להגיע לשימוש במכוניות סדרתיות בתוך שלוש שנים. לסיום הכריזה הונדה על מערכת רב-דלקית המאפשרת התאמת מנועים לפעולה עם בנזין רגיל, 100% ביואתנול או כל שילוב בין השניים. החידוש כאן הוא במערכת בקרה היודעת לזהות את כמות מרכיב האתנול בתמהיל הדלק ולהתאים את הפרמטרים השונים של ההזרקה וההצתה בהתאם.