למבחן ישראלי לפורד מונדיאו החדשה, לחץ כאן. בתערוכת פריז שתיפתח השבוע, תציג פורד דגם המוגדר 'קונספט' אך קרוב מאוד לגרסת הייצור הסופית של הפורד מונדיאו הבאה. באופן לא מפתיע, בחרה פורד עבור מכונית התצוגה את תצורת הסטיישן הנפוצה יותר באירופה ולא את גרסת הסדאן. את ההשקה הרשמית תבצע פורד ברבע השני של שנת 07', כנראה בתערוכת ז'נבה – מעט מאוחר, בהתחשב בעובדה כי הדגם הנוכחי הוצג בשנת 01' (ועבר שלוש מתיחות פנים מאז) ומרגיש כיום מעט מיושן. המונדיאו חולקת, כזכור, פלטפורמה עם ה-S-MAX והגלאקסי שהוצגו לא מזמן. לא במקרה, מוצג דגם התצוגה בצבע זהה למכונית הקונספט Iosis שהוצגה בתערוכת פרנקפורט לפני כשנה וסימלה את הכיוון העיצובי החדש של פורד. הדגם שיוצג בפריז אומנם שומר על דמיון לקונספט האגרסיבי, אך הוא ביצע את התהליך הצפוי שעובר כל רכב קונספט בדרכו לייצור סדרתי – הוא פחות קיצוני, ידיות הדלתות הסטנדרטיות חזרו, פרופיל ^דמוי הקופה^ וחישוקי הענק נעלמו וכך גם דלתות השחף. עם זאת נציין כי דגם התצוגה נאה בהחלט, ועדיין אגרסיבי עם קווים חדים והחלטיים ופגוש קרבי מלפנים. למרות הכל ניתן לשער כי גרסת הסטיישן לא תגיע לארץ גם כאשר הדגם יוצג רשמית – לנו ישמרו את גרסאות הסדאן הסטנדרטיות והפחות פרקטיות (ונקווה שלא פחות אגריסיביות). המונדיאו תוצע עם מבחר מנועים מוכרים, החל מ-1.6 ל' בנזין כבסיס ועד 2.5 ל' טורבו לגרסה הספורטיביות. בנוסף יוצעו מנועי דיזל בנפחי 1.8 ל' ו-2.0 ל'. פורד טוענים כי הדגם החדש יותר מרווח, נוח ויוקרתי מהדגם מהדור היוצא, ועם זאת הוא עתיד לשמור על מחיר נגיש. לסיום ציינה החברה (באופן לא מפתיע) כי תחשוף נתונים נוספים סמוך יותר להשקה, בשנת 07'. אנחנו נעדכן.