בתערוכת ז'נבה האחרונה הציגה הונדה את הסיוויק טייפ R בגרסה שהוגדרה כקונספט. לאחר מכן הושקה גרסת ה-3 דלתות הצנועה יותר, טייפ S – ועכשיו מגיע תור הטייפ R הסדרתית. הסיוויק החמה שומרת על מראה קרבי ומוחצן שאין לטעות בו, ובעיצוב ההאצ'בק הדרמטי היא נראית בהחלט שרירית ודחוסה באנרגיה. כפי שכבר ידענו, נתון ההספק הבסיסי נותר כשהיה בטייפ R הקודמת, 200 כ^ס; אלא ששינויים שהונדה מגדירה ^משמעותיים^ גרמו לכך שעקומת הכוח היעיל רחבה מבעבר והמנוע מגיב טוב יותר בסל^ד נמוך. המדרגה בתזמון השסתומים המשתנה מגיעה מוקדם יותר, ב-5,200 סל^ד, ושיא ההספק תקבל כעת ב-8,000 סל^ד לעומת 7,400 (וזו אחת הסיבות לכך שיחס ההעברה הכללי קצר יותר. סיבה נוספת היא שהמשקל עלה במקצת). נתוני ההאצה והמהירות הסופית לא השתנו לעומת הדגם היוצא: 6.6 שניות מ-0 ל-100, ו-235 קמ^ש. המיתלים מבוססים על אלו של הסיוויק טייפ S, אך כמובן כוילו כדי להתאים לאופי ספורטיבי יותר. גם כאן מפשק הגלגלים מאחור רחב ב-2 ס^מ משל גרסת ה-5 דלתות, אך הקפיצים, בולמי הזעזועים והתושבות כולם מקבלים טיפול יעודי ל-R. המיתלים הונמכו ב-15 מ^מ, ההגה מהיר יותר ובעל משקל מוגבר ומערכת ההיגוי מעוגנת לתושבות קשיחות יותר, הכל כדי לקבל ניהוג חד ומדוייק יותר. השילדה קיבלה הקשחה במקומות קריטיים והחישוקים גדלו מ-^17 בטייפ R הקודמת ל-^18, עם צמיגים במידה 225/40.