בקרבות-הטנדרים של השנה האחרונה נותרו מאזדה ופורד מאחור, בעוד ניסאן, טויוטה ומיצובישי משיקות דגמים חדשים, מעודכנים ומשופרים מהותית. עכשיו מתקנת פורד את המעוות: בתערוכת בנגקוק שתפתח ב-22 במרץ יוצג הדור הבא של הריינג'ר. בשלב זה מדובר אמנם רק על גרסת פורד, אך הדגם המקביל של מאזדה – שכינויו הפנימי הוא BT50 – לא יפגר בהרבה, ויחליף אצלנו עוד השנה את ה-B2500 הנוכחי. בשעה טובה תהיה גם תיבה אוטומטית, מה שכמובן ישפר מאד את מצבה של מאזדה בשוק הטנדרים הישראלי. בהודעה לעיתונות מאתמול פורסמו תמונות ופרטים ראשוניים אודות הטנדר החדש, כשבמרכז העדכונים שני מנועי מסילה-משותפת 'דוראטורק' חדשים. מנוע ה-2.5 ל', בעל מגדש טורבו בגאומטריה משתנה, מפיק 143 כ^ס ב-3,500 סל^ד ו-33.7 קג^מ ב-1,800 סל^ד, קפיצה גדולה לעומת המנוע הנוכחי (109 כ^ס, 27 קג^מ) וקצת מעל נתוני המיצובישי L200 החדש. מנוע ה-3.0 ל' מציע 156 כ^ס ו-38.8 קג^מ. למרות השיפור הגדול בתפוקה, שני המנועים חסכוניים יותר מהמנוע היוצא – ה-2.5 ל' ב-22%, ה-3.0 ל' ב-15%. בינתיים מדברת פורד רק על תיבות ידניות, אך 'דלק מוטורס' מסרה לנו כי תיבה אוטומטית – סוף-סוף – אכן תצורף בהמשך. פורד ממעטת לספק פרטים טכניים נוספים בשלב זה. הטנדר מצוייד בשילדה חדשה, קשיחה מקודמתה, מערכת ההיגוי והמיתלים שופרו – זרוע A עליונה ארוכה יותר מלפנים, קפיצי עלה ארוכים יותר מאחור ובולמי זעזועים עבים יותר – ומערכת הבלימה מצויידת ב-EBD בנוסף ל-ABS. בשלב זה לא הוזכרו מערכות-עזר נוספות, אך בינתיים מדובר במפרט 'תאילנדי' ומוקדם בשלב זה לדבר על אבזור כפי שיוצע לשוק האירופי. בתחום הבטיחות מוצעות זוג כריות קדמיות כסטנדרד, עם אפשרות לכריות צד. הממדים לא נמסרו, אך מרווח הגחון במרכז הרכב טוב יותר לקבלת זוית גחון (Ramp Breakover) טובה יותר. תא הנוסעים אמור להיות מרווח, נוח ומפנק יותר, עם שפע תאי אחסון ומחזיקי כוסות. פרט אחד מעניין הוא מגש נשלף מהקונוסלה, המתאים – לדברי פורד – להנחת ארוחת-צהרים או דפי עבודה. בינתיים פורסמו תמונות של גרסת תא-מורחב בלבד. העיצוב החיצוני מראה כי פורד נמנעה מצעדים קיצוניים ושמרה על מראה מעודכן אך סולידי. מידע מפורט יותר על הטנדר החדש יימסר עם פתיחת תערוכת בנגקוק בעוד כשבועיים. מהנהלת 'דלק מוטורס' נמסר ישראל תהיה שוק-היצוא הראשון, וכי יבוא גרסת מאזדה יחל באוקטובר הקרוב. אלינו הוא יגיע במרכב תא כפול בלבד, אך עם שני המנועים, עם תיבה ידנית או אוטומטית ובשתי רמות גימור.