לנד רובר חושבת קדימה. השבוע הציגה החברה את ה-Land_e, קונספט שבשלב זה נמצא בשלב הדיגיטלי-וירטאולי המרכז את רעיונות החברה לגבי רכב-השטח של העתיד: הנעה היברידית מתקדמת, יכולת שימוש בדלק ביו-דיזל מתחדש, ועוד שורה של טכנולגיות שחלקן – כך לנד-רובר – ימצאו את דרכן לדגמי סדרתיים בשנים הבאות. בלב ה-Land_e שוכנת יחידת כוח היברידית המשולבת בהנעה הכפולה. החלק החשמלי של המנוע ההיברידי מניע – בעת הצורך – את הגלגלים האחוריים, אבל שלא כמקובל ברכבי פנאי היברידיים, נשארת כאן גם הנעה מכנית לכל ארבעת הגלגלים. ההנעה החשמלית, אותה מכנה לנד-רובר Integrated Electric Rear Axle Drive, יכולה לשמש לבדה לזחילה או בתנועה איטית, ומסייעת כאשר המצב דורש זאת בנסיעת שטח או כאשר נדרשת תוספת כוח בנסיעת כביש. מערכת ההנעה מצויידת במערכת ניתוק ושילוב יעילה במיוחד של רכיבי ההנעה לגלגלים האחוריים, כך שהרכב מתפקד כהנעה קדמית ללא בזבוזים ואבדני-חיכוך מיותרים; את מערכת השילוב מכנה לנד רובר Seamless Propshaft, להדגשת המהירות והחלקות של השילוב – לטענת לנ רובר, הרבה יותר מהר ממערכות הנעה לפי-דרישה קונבנציונליות. השילוב של כל המערכות תורם, לדברי לנד-רובר, גם להפחתת הפגיעה בסביבה בעת נהיגת שטח. כל הגלגלים מקבלים בדיוק את הכוח הנדרש כך שאינם מחליקים ו"טוחנים" את פני השטח. ההנעה החשמלית, היעילה במיוחד במהירויות איטיות שם היא מספקת את עיקר המומנט, מסייעת בשטח טכני קשה. מערכת ה-Terrain Response זוכה כאן למוד-פעולה נוסף, שישי, המכונה e-Mode והמיועד לנהיגת כביש בלבד: במצב זה מתאפשר דימום אוטומטי של המנוע כמוקבל בכלי רכב היברידיים דוגמת הפריוס, לחסכון בדלק ולהפחתת הזיהום. בכל מצבי נהיגת השטח של ה-Terrain Response, פונקציית הדימום האוטומטי אינה מופעלת. במצבי "שלג", "עפר" ו"חול", ההנעה החשמלית משמשת לתחילת הנסיעה ורק כשהרכב בתנועה משולב גם המנוע הרגיל. השימוש בהנעה החשמלית מקל על בקרת ומניעת סחרור הגלגלים בעת יציאה מהמקום – הסרן האחורי המונע חשמלית מגיב מהר יותר ממערכת ניהול המנוע ויכול לבטל את הסחרור בתוך שמינית סיבוב גלגל. לדברי רובר, זה מספיק כדי להחזיר אחיזה לגלגל המסתחרר ולמנוע נזק לפני הקרקע. במצב "זחילת סלעים", המתאפיין במהירויות נמוכות, ההנעה החשמלית מספקת את עיקר כוח ההנעה, בתוספת המנוע הרגיל לפי הצורך. ה-Land_e משתמש בדלק ביו-דיזל, המיוצר מצמחים כגון פולי סויה ועוד יבולים הניתנים לגידול בקלות. כבר כיום נעשה שימוש מסחרי בדלק מסוג זה בשילוב עם סולר קונבנציונלי, אך כיום משתמשים באחוזים נמוכים: עד 5%. עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן יהיה להשתמש בתמהיל של עד 25%, דבר שיביא להפחתה בשיעור דומה של פליטת CO2. סוגי דלק עתידיים הנמצאים בפיתוח, המתבססים על פסולת יבולים, יוכלו להביא להפחתה גדולה עוד יותר, וגם אמורים להיות "מתחדשים" יותר. עוד טכנולוגיות ב-Land_e הן מערכת חכמה לניהול תרמי של המנוע, המעניקה בין היתר קיצור זמן החימום של המנוע ותיבת ההילוכים (שלב חימום המנוע מייצר כמות רבה יחסית של מזהמים, כאשר המנוע עדיין אינו פועל ביעילות אופטימלית). המערכת תוכל לכלול בעתיד גם ניהול אקטיבי של זרימת האוויר, למשל על-ידי חסימה סלקטיבית של זרימת האוויר דרך הרדיאטור, המייצרת גרר אוירודינמי גבוה. מערכת הקירור משתמשת במשאבת מים חשמלית המופעלת רק בעת הצורך, יחד עם תרמוסטט אלקטרוני מדוייק לשמירה על טמפרטורת עבודה מיטבית. כל אלו תורמים להפחתת אובדנים מכניים ולהפחתת פליטת מזהמים.