הדור הראשון של האולרוד הוצג בשנת 2000 ולפי אודי לפחות, היה הצלחה גדולה. הוא התבסס על גרסת האוואנט (סטיישן באודי מדוברת) של ה-A6. בתערוכת ז'נבה שנפתחה היום מוצגת הגרסה החדשה המתבססת על ה-A6 אוונאט הנוכחית, וגם דומה לה עד מאוד. האולרוד החדשה גדלה – היא ארוכה יותר ב-12.4 ס^מ (493), רחבה יותר בס^מ בודד (186) והגובה נע בין 146-152 ס^מ, בהתאם למצב המתלים. בסיס הגלגלים גדל ב-7.6 ס^מ ל-283. בפנים תמצאו את מערכת ה-MMI (מקבילה ל-I-Drive של ב.מ.וו) ומבחוץ חישוקי ^17 (^18 במנוע הבנזין הגדול) שניהם כסטנדרט. רשימת האופציות ארוכה מאוד וכוללת פנסים עוקבי פניה, כניסה ללא מפתח ועוד. המנועים מוכרים לנו מרכבים אחרים של אודי. לוגמי הבנזין בהזרקה ישירה – 3.2 ליטר V6 255 כ^ס ו-4.2 ליטר V8 350 כ^ס. מי שיחפוץ במנוע דיזל יבחר מבין שניים גם כן – 2.7 ליטר 180 כ^ס ו-3.0 ליטר 233 כ^ס. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הקאווטרו ותיבת הילוכים אוטומטית או ידנית, בעלת שישה יחסי העברה, לאלרוד מתלי אוויר בעלי חמישה מצבים – אוטומטי, דינאמי, נוחות, אולרוד וגבוה. במצב הדינאמי הרכב מונמך ומרווח הגחון יורד ל-12.5 ס^מ במטרה לשפר את ההתנהגות. במצב האוטומטי הרכב עולה בס^מ וחצי, הרכב יעבור למצב דינאמי אם יעבור 120 קמ^ש. במצב הגבוה מרווח הגחון עומד על 18.5 ס^מ, אך אם תעברו 35 קמ^ש תעבור המערכת אוטומטית למצב אולרוד. יש לשער כי בתוך זמן מה האלרוד תעלה גם לארץ הקודש.