הנה אנו בתחילתה של עוד עונה וגם ראלי מונטה-קרלו מתחדש ועולה צפונה, עם לא מעט סטייג'ים חדשים. שנה שעברה ניצח כאן מרקוס גרונהולם, לאחר שלואב טעה באופן מאוד לא אופייני והחליק מחוץ לכביש. אבל ללואב יש הפעם נשק חדש ומסוכן מאי פעם – ה-C4 החדשה ערכה את הופעת הבכורה שלה במונטה-קרלו וניכר כי היא הוכנה היטב לקראת המפגש הראשון עם המכונית החדשה של פורד: את הסטייג' הראשון בן 28 הקילומטרים ניצח לואב בהפרש של 14.8 שניות ממרקוס גרונהולם. שני הגיע דני סורדו, 8.5 שניות מאחורי לואב, ומה אתם יודעים – השלישיה הזו המשיכה באותו הסדר עד הסטייג' האחרון. לואב הוכיח שוב שעל אספלט אף אחד לא יכול עליו. בעצם, אולי רק אדם אחד – בן קבוצתו הצעיר. סורדו הציג קצב כה גבוה עד כי בסטייג' השלישי, בן 46 הק^מ, הוא היה 16.2 שניות מהיר מהאלוף הצרפתי. לא מן הנמנע כי במהלך הראלי הוא קיבל הוראה שלא לתקוף את האלוף בכדי לשמר את הסדר הטבעי. ה-C4 החדשה הוכיחה עצמה בת לוויה נאמנה ותפקדה באופן מושלם לאורך כל האירוע – שנה שלמה של פיתוח הראתה את אותותיה. מעניין כי בעוד שהמנוע, הגיר והמתלים נלקחו כמעט בשלמותם מהקסארה הפורשת, שינויים מרחיקי לכת נעשו דווקא בתחומים אחרים: הנהג והנווט יושבים אחורה משמעותית מבקסארה, עד כדי כך שמראות הצד ממוקמות באמצע החלון – מה שמעורר תהיות באשר לכמות הזמן בה יביט הנהג על הדרך מבעד לחלון הצד במקום מבעד לשמשה הקדמית... המכונית ארוכה ורחבה יותר וכתוצאה יציבה יותר מהקסארה, אך מעט פחות זריזה, לטענת הנהגים. מרקוס גרונהולם סבל ממספר בעיות טכניות קלות לאורך הראלי, אך הציב קצב משכנע ושני רק לשתי ה-C4 השועטות. בן קבוצתו הירבונן לא מצא ביטחון בתחילת הראלי ונאלץ לזנב באטקינסון, שהוכיח שהוא למד הרבה בשנתו הקודמת עם סובארו. לקראת סוף הראלי התחיל נהגה השני של פורד לספק תוצאות ואפילו לנצח סטייג'ים ולעקוף את יריבו בדירוג, אך זה החזיר לו מיד בעקיפה חוזרת. הקרב ביניהם הסתמן כמרתק ביותר בראלי והוא הסתיים, איך לא, על עשיריות שנייה. בסיום סטייג' 14, האחרון ליום שבת, היה הירבונן 0.8 שניות לפני אטקינסון. הסטייג' ה-15 והאחרון של הראלי התקיים למחרת, במסלול הגרנד-פרי של מונקו, ובו התחרו השניים לאורך 2.8 ק^מ. בסופו של דבר השיג אטקינסון את הזמן המהיר ביותר בסטייג' – 1:49.9 דקות, שניה שלמה לפני הירבונן. פטר סולברג פתח את העונה ללא תקלות וללא מזל רע. למרות זאת, האימפרזה שלו לא הצליחה לשמור על קצב מספיק מהיר בכדי להתמודד מול הפוקוס וה-C4 החדשות, והוא התלונן על קשיים בהתאמת צמיגים (למרות המעבר המבורך מפירלי ל-BF גודריץ'). לבסוף הוא תפס את המקום השישי. טוני גרדמייסטר הוכיח שוב שהוא נהג גדול, ולמרות שימוש במכונית נחותה משל מתחריו (מיצובישי מודל 2005) הוא שמר על קצב מעולה לאורך כל הראלי וסיים שביעי. יאן קופקי הצ'כי התחרה עם הסקודה פאביה היחידה באירוע, והצליח בשלב מסוים אפילו לעמוד בקצב של ה-C4 החדשה. בסיום ראלי מצוין מבחינתו הוא ניצב במקום השמיני. מבין הנהגים שנותרו מחוץ לטבלה היו הנינג סולברג, שעדיין לומד את הפוקוס החדשה שלו, ומנפרד סטוהל, שעובר תקופת חניכה עם הקסארה של קרונוס. שניהם לא היו תחרותיים במיוחד, אך מבטיחים להוכיח מה הם יכולים במרוצים הבאים. כעת נשואות עיני כולם לכיוון שוודיה, אשר תארח את הראלי הבא באליפות ב-9-11 בפברואר. דירוג ראלי מונטה-קרלו: 1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 3:10:27.4 (10 נק') 2. דניאל סורדו (סיטרואן) – 38.2+ (8 נק') 3. מרקוס גרונהולם (פורד) – 1:22.8+ (6 נק') 4. כריס אטקינסון (סובארו) – 2:28.1+ (5 נק') 5. מיקו הירבונן (פורד) – 2:28.3+ (4 נק') 6. פטר סולברג (סובארו) – 3:12.0+ (3 נק') 7. טוני גרדמייסטר (מיצובישי פרטית) – 3:38.1+ (2 נק') 8. יאן קופקי (סקודה פרטית) – 4:39.4+ (1 נק') דירוג קבוצות אחרי מרוץ אחד: 1. סיטרואן – 18 נק' 2. פורד – 10 נק' 3. סובארו – 8 נק' 4. OMV קרונוס – 2 נק' 5. סטובארט M-sport פורד – 1 נק'