ראלי ליסבון-דאקאר 2007, יום 12, מאוריטניה-מאלי • ספיישל: 257 ק"מ • מרחק כולל: 484 ק"מ אחרי יום כמעט-מנוחה שכלל קטע קישור בלבד על כביש סלול, חזרו מתחרי הדאקאר לנהיגה תחרותית – ולעוד יום קל יחסית, עד כמה שנהיגה של כמעט 500 ק"מ ביום אחד יכולה להחשב קלה. את הספיישל היומי של 257 עבר קרלוס סיינז, המנצח, בפחות מ-3 שעות ובמהירות ממוצעת של כ-85 קמ"ש; הפערים בין המסיימים היו קטנים ולא נרשמו עוד שעות-עבודה ארוכות במדבר. לפולקסווגן כבר אין סיכוי לנצח, אבל דומה כי לכולם ברור שהם הציבו לעצמם משימה חשובה: לא לתת למיצובישי לנצח אף סטייג'. בינתיים זה מצליח: סיינז ניצח היום כאמור, קרלוס סוזה שני, ורק אז לוק אלפאנד עבור מיצובישי – שקיצץ עוד את יתרונו הזעום של סטפן פטרהנסל (שישי היום) בראש הדירוג. עכשיו מפרידות רק שש וחצי דקות בין שני נהגי מיצובישי, בעוד הבאים בתור מרוחקים כשעה-וחצי ומעלה מהמובילים. שזה טוב ויפה, אבל קבוצת מיצובישי עדיין לא רשמה נצחון-ספיישל, ואם תשאלו אותי – היא תזדקק למזל כדי להשיג נצחון כזה עד לסיום. היום נרשם נצחון-סטייג' שביעי (מתוך 11) עבור פולקסווגן; שלסר ניצח בשניים, גורדון ואל-עטייה – באחד כל אחד. נאסר אל-עטייה סיים רביעי עבור קבוצת ב.מ.וו/X-רייד, מצליח לצמצם במקצת את הפער בינו לבין שלסר (עשירי היום). המצטיין היומי היה שוב הולובצ'יץ' הפולני בניסאן נאבארה, שנדחק בין כל התותחים של הקבוצות הרשמיות וסיים שביעי. בעשיריה המובילה בדירוג המצטבר, השינויים היחיד היה עלייתו של מארק מילר ממקום 6 ל-5, על חשבון מסואוקה שביצע את התרגיל בכיוון הפוך, וקרלוס סוזה שהחליף מיקומים באופן דומה עם סטפן הנרארד ועלה ממקום 10 ל-9. מחר מצפה למתחרים עוד ספיישל קצר יחסית, של 260 ק"מ, מתוך מרחק כולל של 458 ק"מ. בסוף היום כבר יהיה הראלי בתוך סנגאל. דירוג מצטבר 1. פטרהנסל (מיצובישי) 2. אלפאנד (מיצובישי), 6:29+ ד 3. שלסר (באגי שלסר), 1.34:02+ ש' 4. אל-עטייה (ב.מ.וו), 1.58:04 ש' 5. מילר (פולקסווגן), 2.15:55+ ש' 6. מסואוקה (מיצובישי), 2.27:10 ש' 7. סוזה (פולקסווגן), 5.16:21+ ש' 8. גורדון ('האמר'), 7.02:57+ ש' 9. סיינז (פולקסווגן), 7.37:40+ ש' 10. הנרארד (באגי פולקסווגן), 7.51:39+ ש'